Avatar billede donzt4r Nybegynder
20. maj 2005 - 16:24 Der er 9 kommentarer

Installere windows xp med SATA

Hey

Jeg har lige fået mig en ny computer, men kan ikke få windows xp til at finde min SATA disk og jeg skal bruge nogle drivere, men har ikke fået nogle med

Er der nogen der ved hvilke drivere jeg skal hente? eller hvad jeg ellers kan gøre?

Jeg har denne disk: Western Digital Caviar RE WD1600SD 160 GB

På forhånd tak
Avatar billede halifax Nybegynder
20. maj 2005 - 16:35 #1
Du har sikkert fået en cd-rom med din ny pc - med drivere til chipset, audio osv. - plus til SATA. Eller en diskette til din harddisk?

Hvis SATA driver er på cd-rom'en kopier den over på en diskette.
Når der under XP installationen i bundlinien står noget om at installere drivere tast F6 og følg fortsat instruktionerne på skærmen.
Avatar billede savle Nybegynder
20. maj 2005 - 16:36 #2
hvis du booter op på din bundkorts cd kan du så ikke få lov til at lave en diskette med de sata driver på, den skal du bruge når du installere xp ved at trykke på F6 når den indlæser de første filer
Avatar billede savle Nybegynder
20. maj 2005 - 16:36 #3
nå ik hurtigt nok :)
Avatar billede donzt4r Nybegynder
20. maj 2005 - 16:39 #4
Halifax:
har ikke fået nogen drivere til min harddisk eller skal den ligge på motherboard cd'en?

savle: Hvad mener du med at boote op på bundkorts cd'en? :S
Avatar billede halifax Nybegynder
20. maj 2005 - 16:55 #5
De bør så ligge på bundkort cd'en - som savle også er inde på.
Avatar billede halifax Nybegynder
20. maj 2005 - 17:04 #6
Hvis ikke andet virker kan du gå på bundkort producentens site for dit bundkortnavn /model og hente driver til SATA controler der.
Avatar billede donzt4r Nybegynder
20. maj 2005 - 17:14 #7
Jeg har fået det til at virke!

Mange tak
Avatar billede halifax Nybegynder
20. maj 2005 - 17:24 #8
Tillyke! - Fandt du selv ud af det, eller skal du have et svar fra en eller flere af os?  :)

Laver dette som svar - du kan bare afvise, hvis mine kommentarer ikke var til hjælp.

Når svar accepteres lukkes spørgsmålet.
Avatar billede halifax Nybegynder
21. maj 2005 - 02:53 #9
Du skal have spørgsmålet lukket ved at acceptere et svar.

Hvad var løsningen? Du skal skrive den her så den er tilgængelig for andre brugere, evt. ved at du laver det som eget svar.