Avatar billede hemmingsen69 Nybegynder
20. maj 2005 - 15:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

TV-Out

Hej,

Jeg har et GeForce4 MX 440 grafikkort med tv-out og har købt et DVD aoudio/video kabet kit..

Jeg har NVIDIA intalleret og har nu downloadet WDM Driver og NVTV driver fra NVIDIA's hjemmeside..

Det virker helt fint, jeg kan se min computer skærm på tv'et.. MEN det er ikke i farver! Hvordan indstiller jeg det?

/Anders
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
20. maj 2005 - 16:25 #1
Det gør du med det lille kabel med det gule stik i enden og et andet stik i den anden. Du slutter computerens videeo kabel til stikket(det kabel der går ud af din computer) og i den anden ende af det lille kabel sætter du så i det medfølgenede scart stik...
Avatar billede hemmingsen69 Nybegynder
20. maj 2005 - 17:55 #2
Jeg har kun et super-vhs kabel og der er ikke noget gult stik med.
Jeg har prøvet med dual skærm mode og ændret på opløsningen osv på "udgangen" til tv'et.
Men stadig kun med sort/hvid skærm som resultat.
/Anders
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
20. maj 2005 - 20:49 #3
OK..så prøv at læs de svar jeg har skrevet her: http://www.eksperten.dk/spm/593826
Avatar billede cgleerup Nybegynder
23. maj 2005 - 10:13 #4
Det kan være at du sender billedet som NTSC - det indstiller du under dit tv-out. Her skal dit tv stå til at være PAL. Står det korrekt skal du huske at det rigtige kabel også skal være valgt i indstillingerne, når du bruger S-VHS skal det stå til component eller naturligvis bare S-VHS alt efter hvilken betegnelse de har anvendt.

En sidste problem kan være at dit tv ikke understøtter component signalet, altså S-vhs hvor crominans og luminans er opdelt i to signaler. Egentlig kan du fuske dig ud af dette, men den mest korrekte måde er at du går ned til radio-tv forhandleren og spørg efter en converter fra S-VHS til Phono kabel, eller Component til Composit. Han vil muligvis sige at det ikke findes, men det gør det altså - så videre til den næste forhandler ;-D
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
23. maj 2005 - 17:02 #5