Avatar billede agumulator Nybegynder
20. maj 2005 - 13:46 Der er 2 kommentarer

Problem ved tilkobling af USB-enheder

Jeg har en Ibm Thinkpad R40 (2681BAG), hvor jeg har problemer med at tilkoble mass storage devices til usb-porten. Dette gælder såvel enkelte memorysticks som eksterne harddiske og ipods. Jeg har ingen problemer med at koble mindre memorysticks, mus og lignende til usb-portene på computeren. De fleste af de ikke-fungerende enheder findes af computeren og bliver genkendt som "unknown device", men den
påstår herefter, at der ikke kan findes en driver til enheden, på trods af at den burde findes i Win XP.

Min device manager brokker sig over en manglende driver til "SM bus controller". Hvad er det, hvor kan jeg finde driveren og kan det have noget med hinanden at gøre?
Avatar billede moonshade Nybegynder
20. maj 2005 - 15:46 #1
Har du IBM's nye software installer til Thinkpad?
Den henter automatisk de nyeste drivere og opdateringer ned til Thinkpad modeller og sammenligner dem med de installerede drivere og software på din computer (lidt ala MS update) Så vælger du selv hvilke du vil installere.

En meget simpel og nem måde at opdatere sin Thinkpad på ;)

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/SOFT-UPDATE.html#DL

Prøv at se om der ikke er nogle drivere som du mangler

/Moonshade
Avatar billede halifax Nybegynder
20. maj 2005 - 16:20 #2
"SM bus controller". Hvad er det?

Det kan du læse om her
http://www.iamnotageek.com/a/114-p1.php

hvor der også er link til download, afhængig af hvilket chipset din laptop har (Intel, ViA, SiS osv)  -  i tilfælde du ikke får det løst med link'et du fik ovenfor.