Avatar billede jackie18 Juniormester
20. maj 2005 - 00:12 Der er 7 kommentarer

Forsvundet data

hej, jeg har her på det sidste lagt mærke til at jeg har mistet nogle data... jeg tror ikke det er mig selv som har slettet dem, da det er nogle vigtige data...og ingen har adgang til min pc, kun mig.. jeg tror det har noget med virus gøre!!

hvad kan jeg gøre for at forhindre det at ske igen, nogen som kan hjælpe?
Avatar billede jint Nybegynder
20. maj 2005 - 00:17 #1
der er vist kun én ting der kan sikre dig mod den slags problemer: backup!
Avatar billede savle Nybegynder
20. maj 2005 - 01:35 #2
du kunne prøve at sæt dit system til at vise skjulte filer, måske du har sat attributter til skjult, " Åben en mappe klik på fanebladet funktioner, klik på mappeindstillinger, klik på vis, sæt markeringen i, vis skjulte filer og mapper"
se om dine data er kommet tilbage :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. maj 2005 - 06:59 #3
hvad med at scanne for virus og spyware?

Spyware kan jeg ikke hjælpe dig med (søg hijackthis på eksperten), men jeg kan anbefale en virus scanner: www.avast.com, den er en gratis home edition.
Avatar billede jackie18 Juniormester
21. maj 2005 - 11:43 #4
Jeg har gjort det med skjulte filer men fik dem ikke tilbage igen..men jeg prøver at hente den avast virus program så ser jeg hvad der sker..

Men er der nogen som kan hjælpe mig med at scanne for spyware med hijackthis?

Ellers siger jeg tak for hjælpen indtil videre.
Avatar billede jackie18 Juniormester
21. maj 2005 - 13:21 #5
har fundet viruset.. nu tror jeg godt jeg ved hvorfor jeg har mistet mine data nok fordi nogen prøved at logge ind på mine personlig data...viruset som bliv fundet hedder Trojan Horse..

nogen som kan hjælpe mig med at fjerne den eller forhindre den at komme igen?
Avatar billede lx2ba Novice
22. maj 2005 - 23:26 #6
Prøv at lægge dit spørgsmål, - dit seneste indlæg i Virus-kategorien, så tror jeg, at du får hurtig hjælp  :<D
Avatar billede jackie18 Juniormester
23. maj 2005 - 12:21 #7
ok tak for din råd, skal nok huske det til en anden gang..men jeg var bare itvivl om det skyldes en virus!