Avatar billede kheu Nybegynder
20. maj 2005 - 00:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ændre systemfil til almindelig fil

Hej
Jeg har nogen mp3 filer liggende, som er registret som systemfiler.
det vil sige jeg skal markere "se vigtige systemfiler" af for at se dem (kan ikke helt huske hvad markeringen hedder, men noget i den stil er et godt bud)

Er der en mulighed for jeg kan lave dem om til almindelige filer igen?

Det var efter en vira jeg havde for nogen år siden, hvor jeg blandt andet mistede alle mine billeder filer jeg havde på computeren.
Avatar billede driis Nybegynder
20. maj 2005 - 00:16 #1
Prøv at åbne en kommandoprompt og gå til mappen med mp3 filer. Kør så:
attrib -s *.mp3
Avatar billede kheu Nybegynder
20. maj 2005 - 00:27 #2
den siger
nulstiller ikke den skjulte fil stinavn bla bla

andre ideer?
Avatar billede kheu Nybegynder
20. maj 2005 - 00:27 #3
Det skal lige siges, at de kaldes vigtige systemfiler
Avatar billede thov Forsker
20. maj 2005 - 13:46 #4
Du skal nok boote i DOS (fra diskette) før attrib kommandoen virker. Som en ekstra sikkerhed, nu du er i DOS, så opret en folder og lav en kopi af mp3 filerne.
Avatar billede halifax Nybegynder
20. maj 2005 - 17:19 #5
Når der skal ændres attributter - eller dato/tid - på filer eller mapper bruger jeg Attribute Changer. Det er gratis - se
http://webplaza.pt.lu/~rpetges/index.html
Avatar billede serverservice Praktikant
21. maj 2005 - 09:01 #6
Hej kheu
Start med at lave denne indstilling i mappeindstillinger:
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".

Hvilken filtype ser du ved dine mp3 filer - hvis det er none så prøv at skrive mp3 sådan at de hedder filnavn.mp3 , men er filerne beskadiget kan du ikke bruge løsningen - i det tilfælde må du prøve at gendanne med en datarecovery program
Avatar billede kheu Nybegynder
21. maj 2005 - 17:03 #7
Tak for jeres svar. Halifax's program virkede sgu
tak for det :)
Har ikke kunne finde ud af det i et par år, så har bare ladet det ligge lol
Avatar billede serverservice Praktikant
21. maj 2005 - 20:36 #8
ok - i et par år *s , godt det virker nu så