Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
19. maj 2005 - 19:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

billig kabinet

hej eksperter!

jeg er efterhånden ved at have udstyr nok udskiftet i min PC til at samle mig en lille server :)

men en af de ting jeg mangler er et kabinet (det er dejligt nok at have ;) og jeg troede det var simpelt nok at finde, men åbenbart ikke :S

jeg har kigget inde på edbpriser men der er alt for mange fagudtryk til jeg ved hvad jeg skal købe...

jeg har "standard" hardware - altså nogle IDE-harddiske og en ATX-strømforsyning!

den skal være så billig som mulig - dog vil jeg helst købe "kendte" steder på nettet... max pris 300!

den der smider linket jeg bruger "vinder" :D
Avatar billede pation Nybegynder
20. maj 2005 - 15:43 #1
Hmm.. Hvis du bare skal bruge en kabi uden lys og alt muligt andet gejl skal du bare vælge et der passer i størrelse i forhold til bundkortet. Hvis du har flere hdd / CDrom drev, så vær også opmærksom på plads til dem. Såå.. www.edbpriser.dk er fin.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
20. maj 2005 - 16:33 #2
hehe som skrevet så er der så mange forskellige ting derinde at jeg ikke ved hvad jeg skal købe... ekstern/intern forskellige tømmer, kan ikke se hvor emget plads der er til bundkort osv osv...
Avatar billede pation Nybegynder
20. maj 2005 - 16:41 #3
Okay.. Ekstern = plads til cdrom / diskkettedrev. Intern er hvad der er til harddiske. http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=108838 . I dette kabi er der plads til 4 cdrom drev, 2 diskettedrev og 4 harddiske. 239,-
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2005 - 16:42 #4
Avatar billede tubber Juniormester
21. maj 2005 - 11:40 #5
Jeg har goede erfaringer med codegen som arne_v også skriver om......
Jeg har selv et sådan her, det er lidt dybere end normale kabinetter og der er god plads i som der må være det vigtigste når vi snakker server.....

http://www.multimediabutikken.dk/shop/productinfo.asp?id=158
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
20. juni 2005 - 11:40 #6
smid nogen svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2005 - 14:47 #7
.
Avatar billede tubber Juniormester
23. juni 2005 - 16:18 #8
Her er et her fra :)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
05. juli 2005 - 10:57 #9
ej det beklager jeg sgu arne_v - ved ikke hvorfor den kun accepterede tubbers svar :(
skal jeg oprette et nyt spm til dig? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2005 - 11:09 #10
det må du da godt
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
05. juli 2005 - 11:24 #11