Avatar billede stine_grith Nybegynder
03. april 2001 - 19:56 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

ftp...

Jeg forsøger at uploade vhj WS_FTP LE til mit eget domæne, forbindelsen er god nok, men den ligger kun mine filer i ftp biblioteket, min index.html kan altså ikke ses i http
Avatar billede vipez Nybegynder
03. april 2001 - 19:58 #1
en adresse ? prøv at kalde den default.htm
Avatar billede netsrac Praktikant
03. april 2001 - 19:59 #2
Har du ikke en mappe der hedder WWW eller noget i den stil ? Filerne skal sikkert ligge der.
Avatar billede stine_grith Nybegynder
03. april 2001 - 20:01 #3
hjælper ikke, det er stadig kun worldonlines standard side der kan ses, der bliver kun rettet i ftp biblioteket
Avatar billede stine_grith Nybegynder
03. april 2001 - 20:02 #4
filerne skal ligge i public_html, er hvad jeg fik at vide
Avatar billede vipez Nybegynder
03. april 2001 - 20:04 #5
ja.. har du slettet alt der lå der i forvejen jeg har også haft wol
Avatar billede vipez Nybegynder
03. april 2001 - 20:06 #6
Avatar billede stine_grith Nybegynder
03. april 2001 - 20:06 #7
jeg kan slet ikke få lov til at komme ind på http, kun på ftp derfor kan jeg heller ikke få lov til at slette wol\'s side
Avatar billede meyersweb Nybegynder
03. april 2001 - 20:07 #8
Tjek om index.htm virker i stedet for index.html.

Det du skriver med at det ligger i et andet bibliotek kan ikke passe, da http og ftp bare er to forskellige \"transport protokoller\", som henter filerne samme sted, dvs, i sammebibliotek
Avatar billede meyersweb Nybegynder
03. april 2001 - 20:09 #9
Hvad er adressen
Avatar billede stine_grith Nybegynder
03. april 2001 - 20:09 #10
min fil hedder index.html -
Avatar billede meyersweb Nybegynder
03. april 2001 - 20:10 #11
Vipez din opstartsside hedder \"start.html\" skal den hede det hos worldonline? jeg kender dem ikke
Avatar billede meyersweb Nybegynder
03. april 2001 - 20:10 #12
stine_grith hvad er adressen til din side?
Avatar billede stine_grith Nybegynder
03. april 2001 - 20:11 #13
Avatar billede meyersweb Nybegynder
03. april 2001 - 20:14 #14
har du prøvert at kalde siden \"default\" det er menlig ikke alle servere som starter index, nogle starter default - det kommer an på opsætningen
Avatar billede stine_grith Nybegynder
03. april 2001 - 20:17 #15
jeg har forsøgt at kalde siden default. Jeg har forsøgte med frontpage extension hele aftenen igår - har slettet fpe igen...
Avatar billede meyersweb Nybegynder
03. april 2001 - 20:20 #16
Det på ftp://www.grith.dk

03/21/2001 01:19      Directory ftp.cpan.org
01/07/2001 05:59      Directory ftp.kernel.org
04/03/2001 08:14      Directory tmp
11/14/1999 12:00            111 welcome.msg

hvis du har fået af vide at filen skal ligge i Public_HTML så skal du måske lave et bibliotek der hedder det og så ligge filen deri
Avatar billede stine_grith Nybegynder
03. april 2001 - 20:25 #17
det er der nu også, når jeg logger ind med mit brugernavn og password....
jeg har jo skrevet at initial remote site folder er public_html.

Jeg bliver nød til at forlade min computer om meget lidt - skal på arb...
Avatar billede Techwork Praktikant
04. april 2001 - 14:26 #18
Hvorfor ringer du dog ikke bare til WOL, de kan sikkert hurtigt give dig en løsning på dit problem.

tlf: 38147000

De åbner først deres telefoner fra kl: 10:00
Avatar billede stine_grith Nybegynder
04. april 2001 - 14:42 #19
fordi det er fuldstændig umuligt at komme igennem , jeg har skam sendt dem en mail - har bare ikke fået svar endnu...
Avatar billede Techwork Praktikant
04. april 2001 - 16:41 #20
Nej, man kan ikke klage over servicen hos World Offline, for der er ikke nogen.

Jeg fandt følgende på deres hjemmeside, omkring upload til hjemmeside, måske det kan hjælpe dig:

Du skal benytte et FTP-program som f.eks. CuteFTP eller WS-FTP (begge programmer kan blandt andet findes på TUCOWS: http://tucows.worldonline.dk/ftp95.html).

Indtast følgende oplysninger i dit FTP-program :

Host address: home.worldonline.dk
User ID: brugernavn
Password: adgangskode

Host type: Automatic detect (er som regel standard)

Dine filer skal lægges i mappen public_html.

  Top

Jeg kan ikke se min hjemmeside, efter den er lagt online.

Hvis du stadig ser vores standardside der, hvor din hjemmeside burde ligge, så skyldes det sikkert, at du har valgt at kalde din forside for index.htm. Det kan du sagtens, men er der en index.html, så læses den først. Benyt dit FTP-program til at slette filen index.html og check evt. at dine filer rent faktisk ligger i kataloget public_html.

Jeg får ikke lov til at lægge min side online.

Det kan skyldes, at du har tilmeldt dig til FrontPage Extentions. Hvis det er tilfældet, skal du i stedet benytte FrontPage til at overføre dine filer.
Avatar billede Techwork Praktikant
04. april 2001 - 16:43 #21
Har du tilmeldt dig FrontPage Extentions, for så er det nok det der er problemet..?
Avatar billede stine_grith Nybegynder
04. april 2001 - 17:02 #22
Jeg har været tilmeldt fp-extensions og den er afmeldt igen, der havde jeg de samme problemer - jeg havde ikke adgang til web-mappen.
Jeg har fulgt alle de foreskrifter wol beskriver uden nogen form for afvigelse... altså lige med undtagelse af at jeg skal anvende grith.dk som hostname, jeg får jo også fint forbindelse til ftp://www.grith.dk, jag kan bare ikke komme til at slette wol\'s standardside, ej heller se nogen af mine egne sider, uanset hvad jeg kalder dem..
Avatar billede Techwork Praktikant
04. april 2001 - 17:13 #23
Du bliver nok nød til at have fat på WOL, for at få løst dit problem. Det ligner slet ikke et rigtigt WOL-webhotel, det som man kommer ind på.
Der ligger f.eks. en helt masse linux software.

Jeg tror at de har lavet en fejl.