Avatar billede narnia Nybegynder
19. maj 2005 - 09:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Downloade fra Flash?

Hvordan laver jeg det sådan, at brugerne kan downloade fx et billede eller en text fra mit flash-site? Eller en mp3-fil(en demo fra mig selv...!)?

Hjææælp..

Det skal være sådan, at brugeren kan klikke på et miniaturebillede og så skal det downloades...
Avatar billede _k Nybegynder
19. maj 2005 - 09:37 #1
Lav en reference med getURL(). Du skal bare være opmærksom på at brugeren der henter dine filer ned vil opleve at programmet svarende til den downloadede fil vil starte op og forsøge at afvikle den. Dvs. at henter han en mp3 ned, starter WinAmp, Media Player, Itunes eller et eller andet andet program op og forsøger at afvikle filen. Du kan også risikere at han sidder bag en firewall der nægter ham at forbinde til direkte til andre filnavne end .htm, .php, .asp, .jpg osv. - der er især (og af gode grunde) stor sandsynlighed for at han ikke må hente en .exe.
Det kan være en fordel af zippe eller RAR'e din fil ned, så kan brugeren selv gemme den hvor han vil.

Syntaksen ser så sådan her ud - filen du referere til skal ligge ved siden af:

getURL("mitSejeNummer.mp3");

eller bedre:

getURL("mitSejeNummer.zip");
Avatar billede pyroman Nybegynder
19. maj 2005 - 23:21 #2
Browseren kender som standard til nogel forskellige filtyper, fx nogel billede-, lyd- og videoformater - og disse vil automatisk blive åbnet i deres standard program.
Man kan vist nok på en bestemt måde fortælle serveren, at de filer der hentes fra den ikke skal åbnes - men så gælder det samtlige filer på serveren!! Mener måske man kan begrænse det ved at bruge noget serverside-script...

Men ellers er løsningen som _k skriver: at zippe filen...
Avatar billede narnia Nybegynder
22. maj 2005 - 20:45 #3
Hej - tak for jeres svar. Jeg skal nok lukke spørgsmålet, men jeg kan først komme til at prøve/afprøve mandag eller tirsdag..

:o)
Avatar billede _k Nybegynder
22. maj 2005 - 21:06 #4
Prøv løs og vend tilbage hvis du får problemer eller vil lukke ned ;o)
Avatar billede narnia Nybegynder
16. august 2005 - 12:46 #5
undskyld - der gik rigtig lang tid - har været syg! Det virker fint, k - tak!
Avatar billede narnia Nybegynder
16. august 2005 - 12:47 #6
hvordan accepterer jeg dit svar, k??
Avatar billede _k Nybegynder
16. august 2005 - 13:18 #7
Super at det virker. Jeg smider et svar så du kan give mig point.