Avatar billede fynbo Nybegynder
19. maj 2005 - 00:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Damaged BomArchiveHelper fil

Hey.

Har en ordentlig fil på omkring 900 mb som er en iso fil som er zip'ed og som MacOs prøver at åbne i BomArchiveHelper. Efter 5-6 minutter lukker expanderen bare ned og filen er ikke pakket ud.

Stuffit Deluxe siger at filen er pakket i et ukendt format, da den prøver at udpakke filen. Den kan dog godt åbne zip-filen og læse information om iso'filen, men så snart iso-filen skal pakkes ud, så melder den fejl.

Findes der et program til mac der kan reparere disse filer eller kan det evt, betale sig at smide den på en PC og se om nogle programmer kan reparerer den dér og så tilbage til mac'en?
Avatar billede egonspock Seniormester
19. maj 2005 - 14:28 #1
Prøv at opdatere til den nyeste version af Stuffit Expander fra versiontracker.com
Avatar billede fynbo Nybegynder
19. maj 2005 - 14:33 #2
Jeg har den nyeste - andre forslag? :-)
Avatar billede egonspock Seniormester
19. maj 2005 - 18:14 #3
Ah, lige læse to gange. Du kan altså godt unstuffe selve iso-filen. ISO er ligesom DMG-formatet blot et diskformat, og kræver en mounter eller lignende for at kunne åbnes. Du kan evt. brænde data over på en DVD med
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16799 - MissingMediaBurner, eller formentlig mounte den med Toast, hvis du har adgang til sådan en. Måske kan du prøve at åbne den i diskværktøj, og se om den ikke mounter med det?
Avatar billede fynbo Nybegynder
19. maj 2005 - 18:21 #4
Når jeg åbner zip filen i stuffit deluxe, så viser den indholdet af zip-filen. i den zip-fil ligger en iso fil, når jeg prøver at extraxte iso-filen fra zip-filen, melder stuffit fejl. jeg _ved_ at zip filen er blevet beskadiget, så spørgsmålet er om den kan repareres via et program? :)
Avatar billede egonspock Seniormester
19. maj 2005 - 19:22 #5
Mon du så ikke blot har fået for lidt med af zip-filen. Nogle programmer har det med først at lave en fil i den størrelse, der skal til, og så bruge meget tid på at downloade indholdet. Dvs. at det ser ud som om filen fylder de 900 MB, men måske ikke har mere end 100 MB indhold, og det er måske der misèren er opstået?
Avatar billede fynbo Nybegynder
29. juni 2005 - 12:54 #6
ff