Avatar billede doktoren Nybegynder
18. maj 2005 - 22:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Blue Screen Of Death - nogen der kan hjælpe?

Hej Eksperter

NU er det endelig lykkedes mig at få skrevet en af mine utallige BSODs ned. Den er russisk for mig men måske nogen kan forstå hvad den prøver at sige til mig:

Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

STOP: 0x000000D1 (0x00000008, 0x0000001E, 0x00000000, 0xF3D370AC)

nvmcp.sys -  Address F30370AC base at F3D03000, datestamp 40b3cf79

Håber virkelig nogen kan hjælpe mig

Doktoren
Avatar billede doktoren Nybegynder
18. maj 2005 - 22:30 #1
Jeg har testet min ram med memtest og alle drivere er opdateret fra nvidia.com.

Der er en fuldstændig ren installation af windows på en testet harddisk.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
18. maj 2005 - 22:36 #2
Hvilket lydkort har du ? og hvilken driverversion er det ?
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
18. maj 2005 - 22:41 #3
Jeg mener det er et lydkort driver problem...

Hvis du har de nyeste lydkort drivere installeret, så prøv evt. at køre en ældre på, og se om det hjælper.. - så ved du om det er det der er problemet
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. maj 2005 - 22:46 #4
Du kan læse lidt om STOP koden D1 her: http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/prmd_stp_ottj.asp

Nvmcp er så vidt jeg husker en grafik kortsdriver, og det den gør er at den tilgår hukommelse, som den ikke har tilladelse til.

En løsning kunne være, at lave en Uninstall af driveren, og derefter fjerne alt i enhedshåndtering, som relaterer sig til grafikkortet. Genstarte og lade windows finde hardwaren igen, men DU skal bestemme hvilken driver den skal tage, så du anviser hvor den kan finde den.
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. maj 2005 - 22:57 #5
Har du nogle "gule udråbstegn" i enhedshåndtering ? ?
Avatar billede halifax Nybegynder
18. maj 2005 - 23:08 #6
Stop 0x000000D1 or DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Stop 0xD1 messages can occur after installing faulty drivers or system services. If a driver is listed by name, disable, remove, or roll back that driver to confirm that this resolves the error. If so, contact the manufacturer about a possible update. Using updated software is especially important for backup programs, multimedia applications, antivirus scanners, DVD playback, and CD mastering tools.

Her er den gal med driveren nvmcp.sys - så vidt jeg mener at kunne finde på nettet er den (en del af) lydkortdriverne. Og IKKE grafikkort som der tidl er nævnt. Tilsyneladende har rigtig mange problemer med den - prøv en Google søgning med nvmcp.sys og se. Et gæt: nvmcp = nVdia multimedia control panel.

1. Fra Tilføj/-fjern programmer afinstaler alt som har med lyd/audio at gøre.
2. Fjern lydkort fra Enhedshåndtering
3. Genstart og lad Windows installere igen med nyeste driver.
Avatar billede doktoren Nybegynder
19. maj 2005 - 02:23 #7
1000 tak for de gode forslag - prøver dem i morgen tidlig

Er for træt ligenu

Vender tilbage i løbet af i morgen
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. juni 2005 - 22:59 #8
Hvordan går det her ? ? ? ?
Avatar billede doktoren Nybegynder
19. august 2005 - 21:18 #9
oops ...

Den ene ramblok var kaput ..

1000 tak for hjælpen og undskyld forsinkelsen .. har ikke været på nettet i nogle måneder pga flytning ... Smid nogle svar så fordeler jeg efter bedste evne. ..
Avatar billede halifax Nybegynder
20. august 2005 - 08:08 #10
Svar her.
(Håber du er kommet godt over din flytning).    :)