Avatar billede sadelmageren Nybegynder
18. maj 2005 - 19:03 Der er 6 kommentarer

Bluetooth + Windows SP2 = Problemer?

Hej ”eksperter”,

Jeg har følgende kombination på min bærbare:
Windows XP med SP2.
Sitecom CN-500 USB adapter.
X-Lite soft phone.
Plantronics M3000 bluetooth headset.

Jeg kan bare ikke få det til at spille rigtigt sammen!

Jeg har installeret den rette driver fra Sitecom, har deaktiveret MS stacken og aktiveret Sitecom stacken i enhedshåndteringen, i henhold til vejledningen på Sitecom hjemmesiden;
”Q: Bluetooth and Windows XP SP2
A: Existing bluetooth installation
Upgrade to widcomm version 1.4.2.11 before upgrading to SP2. Widcomm software will function as always.
New bluetooth installation on SP2
Plug in the bluetooth dongle. Windows will install it as a Generic Bluetooth radio.
Install the widcomm 1.4.2.11 driver.
Go to Device manager and right click the Generic Bluetooth Radio.
Select 'update driver'.
Choose 'No, not this time' and click next.
Select 'Install from a list or specific location (advanced)' and click next.
Select 'Don't search, I will choose the driver to install'.
Select 'Have disk', browse to the folder E:\Software\Windows98me2000XP where E is the letter of the CD-Rom (or the folder of the downloaded 1.4.2.11 software).
Select the 'btwusb.inf' file and click OK.
Select the Sitecom bluetooth adapter and click finish.
No you can use the widcomm software without any issues.”

Når jeg klikker på ikonet "Bluetooth-steder" får jeg en fejlmeddelelse der siger:
[BtWizard
! Incorrect license type.]

Jeg kan bare ikke få mit headset til at pare med computeren!

Jeg ved det kan lade sig gøre, da jeg mødte en på Cebit der havde præcist den samme opsætning og som lavede den på min computer - og da virkede det, men var af andre årsager nød til at geninstallerer min bærbare, og nu kan jeg som sagt ikke få det til at virke!

Jeg også at det ikke er helt lige til, ham jeg mødte på Cebit var ingeniør, og han skulle alligevel bruge en "vejledning" som han hentede fra Internettet et eller andet sted!

Er der ikke en barmhjertelig sjæl der ude i "ekspert land" der kan hjælpe mig - eventuelt med henvisning til en ressource på nettet hvor jeg kan finde de nødvendige informationer?

På forhånd tak,
Lars
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. maj 2005 - 19:37 #1
<sadelmageren>: Det er go' tone her på eksperten at følge op på sine gamle spm. og uddele POINT - som du i skrivende stund endnu ikke har gennemført ?:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=sadelmageren&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on

... hvis du stadig ønsker diverse bistand herfra...
Avatar billede sadelmageren Nybegynder
18. maj 2005 - 20:13 #2
Sadan - så er kun dette spørgsmål stadig åben, og hvor der var point at tildele blev det gjort!
Lars
Avatar billede ahave Nybegynder
18. maj 2005 - 20:55 #3
Jeg har selv en cn-500 og fik det til at virke med følgenede link fra microsoft:
http://support.microsoft.com/kb/840635/da
Afinstaller dine widcomm drivere før du prøver mere og tag den derfra.
/ahave
Avatar billede ahave Nybegynder
18. maj 2005 - 20:59 #4
Det skal lige siges at den metode jeg brugte var at afinstallere widcomm driveren, omdøbe bth.inf til bth.bak og geninstaller widdcomm driveren, så virker det fint. Har prøvet både på den stationære og min bærbare.
/ahav
Avatar billede sadelmageren Nybegynder
19. maj 2005 - 07:47 #5
Nu har jeg prøvet at følge vejledningen på http://support.microsoft.com/kb/840635/da, men jeg får stadig fejlmeddelelsen der siger:
[BtWizard
! Incorrect license type.]
Er der nogle der har "en kur" for det?
/Lars
Avatar billede andreas_froland Nybegynder
14. juni 2005 - 13:49 #6
Fejlmeddelsen [BtWizard  ! Incorrect license type.] kommer fra Widcomm Bluetooth Manageren ikke ?

Hvis det er tilfældet kan det meget vel skyldes at den Widcomm software som du benytter ikke er den version som fulgte med din USB adapter da du købte den.
Widcomm (nu Broadcom) software indeholder en kopi beskyttelse der gør at du kun kan benytte software fra den producent der har lavet USB adapteren (og som har en licens aftale med Widcomm)

Løsning: Find den seneste version af Widcomm software på din USB producens hjemmeside og benyt den version.

Andreas Frøland