Avatar billede itprogrammoer32 Nybegynder
18. maj 2005 - 15:16 Der er 13 kommentarer

automatisk tæller i publisher.

Jeg har lavet nogle små kort i publisher som har brug at have et fortløbende nummer på ... altså 1 på 1. kort og 2 på næste kort osv. .... der kan være mange kort på en side.

Hvordan løser man det ?.... er der nogle kloge hoveder der kan hjælpe.... der er gode point at hente for et svar.

Det er ikke en af de nemme spørgsmål ved jeg godt, så max. point for et svar.

På forhånd tak.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
18. maj 2005 - 15:28 #1
Jeg vil mene at hvis du laver hvert kort som en enkel side, og angiver side nummer på baggrundssiden, så vil hver side få et nummer.

Jeg vender lige tilbage med et eksempel..
Avatar billede fixxxer Nybegynder
18. maj 2005 - 15:32 #2
Vælg at lave en ny publikation.

Vælg et format der passer til dine kort (jeg brugte bare Visitkort - størrelsen kan du altid ændre i Filer -> Sideopsætning)

Vælg Vis -> Masterside. Afhængig af din version, kan den også hedde Baggrundssiden.

Vælg Indsæt -> Sidetal, sæt "tallet" hvor det skal være på alle sider, og gå igen i Vis -> Masterside/baggrundsside, for at vende tilbage til alm. sidevisning.

Indsæt nu x antal sider (jeg indsatte 99) og så kan du se at hver side har fået sit eget fortløbende nummer.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
18. maj 2005 - 15:36 #3
Dog kan jeg godt se at det vil give problemer ved udskrift..

Jeg har også en anden løsning, men her skal du bruge Access og en smule SQL kendskab.

Har du Access?
Avatar billede itprogrammoer32 Nybegynder
18. maj 2005 - 18:44 #4
Ja jeg har access og løsningen med sidetal har jeg selv afprøvet og det duer ikke, da der skal kunne udskrives og de ikke fylder en hel side... det vil se meget dumt ud. Nummeret skal være på kortet. :o)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
18. maj 2005 - 21:30 #5
Du kan lave en fletning med en Access database, der blot indeholder en tabel med en masse fortløbende numre i.

Databasen kan jeg lave til dig. Du skal så lave en fletning i publisher, har du styr på hvordan man gør det?

I øvrigt er jeg nysgerig efter at vide hvorfor du har valgt at svare på dit eget spørgsmål?
Avatar billede itprogrammoer32 Nybegynder
18. maj 2005 - 22:25 #6
Det var en fejl at vælge svar på sprøgsmålet istedet for kommentar ;-)...

En fletning med en Access database gør man ved at indsætte det som et objekt ikk' ?

Jeg prøver lige selv om jeg selv kan lave databasen.... men ellers er du meget velkommen og jeg er taknemlig for hjælpen. :o)

Du får pointene når det kører.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
19. maj 2005 - 01:13 #7
Har du mulighed for at sende mig din publikation, så kan jeg bedre sætte mig ind i hvilken løsning der virker bedst for dig.

du kan sende den til jhb [at] jbweb [dot] dk

(erstat [at] med @ og [dot] med . og undlad mellemrum)
Avatar billede itprogrammoer32 Nybegynder
19. maj 2005 - 12:32 #8
Jeg har sendt det til dig på din mail... håber du har modtaget det og du er velkommen til at sende retur på mailen. :o)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
19. maj 2005 - 16:10 #9
Nu tillader jeg mig i hvert fald at svare :)
Avatar billede itprogrammoer32 Nybegynder
20. maj 2005 - 09:22 #10
Jeg siger tak for den gode opgaveløsning. :o)

Jeg skal lige høre hvad controlfeltet i tabellen i databasen gør ?  og hvordan fik du et felt ind i publisher istedet for en hel database ?

Igen tusind tak. :o)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
20. maj 2005 - 14:02 #11
Kontrolfeltet indeholder blot en tilfældigt alpha+numerisk værdi. Den kan sættes på billetten for at give den et mere "autentisk" look.

Du bruger fletningen i Publisher ved at vælge Funktioner > Brevfletning og katalogfletning.

Vælg Indsæt felt for at indsætte et felt fra databasen.

Omkring generel brug af brevfletning, så er meget af det selvforklarende.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
14. juni 2005 - 02:38 #12
Skal dette spørgsmål forblive lukket?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
19. juli 2005 - 09:20 #13
Han kommer nok ikke tilbage..