Avatar billede qp Nybegynder
18. maj 2005 - 13:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hente det næste nummer fra en sequence

Hey, er der en måde man kan hente det næste nummer der vil blive brugt af en sekvens.

vil meget gerne se en forespørgelse der viser dette ;)

Mvh. Niels
Avatar billede qp Nybegynder
18. maj 2005 - 14:50 #1
Fandt ud af det..
Valgte at gøre det på en anden måde :-/
Man kan gøre sådan:

select <sekvensen>.CURRVAL from dual
Avatar billede mej Nybegynder
18. maj 2005 - 16:35 #2
Nu har du godt nok accepteret dit svar... men CURRVAL giver nuværende værdi, du skal hente NEXTVAL hvis det f.eks. skal bruges i et insert statement.
Avatar billede qp Nybegynder
22. maj 2005 - 11:46 #3
Ja men problemet med at hvis du laver en select statement med nextval så sætter den nummeret ind i sekvensen og dette var ikke meningen .. derimod hvis jeg indsatte en række med nextval kunne jeg hente det nummer med currval..

Mvh. Niels