Avatar billede petite Nybegynder
18. maj 2005 - 10:55 Der er 5 kommentarer

HJÆÆLP hvordan gør jeg..

Jeg har fået en topcom router, så jeg kan få begge mine computere på nettet...
Men jeg kan bare ikke få det til at virke..
Når jeg kobler på direkte fra tcd's adsl modem og til mit netkort på en af pc'erne, er der ingen problemer...
Men jeg kan ikke få netforbindelse, når jeg kører gennem routeren..

Jeg har prøvet med stadardkablet der følger med modemet, fra modem til router, og fra routeren til pc'erne lige kabler...

Har også prøvet krydset kabel fra modem til router, og lige fra router til pc'er.

hvilke kabler skal jeg bruge hvor, og hvordan kan jeg få netforbindelse gennem routeren???
Avatar billede levich Nybegynder
18. maj 2005 - 11:29 #1
Prøv med et cross-over kabel mellem modem og router, og normale netværkskabler mellem router og computere.

http://download.tdc.dk/pub/Erhverv/pdf/internetadgang/Installationsvejledning_ADSL.pdf
Se afsnit 2.1
Avatar billede levich Nybegynder
18. maj 2005 - 11:32 #2
Avatar billede petite Nybegynder
18. maj 2005 - 13:47 #3
Det har jeg prøvet... Intet virker. Jeg har nu prøvet alle muligheder med kabler..
Nu har jeg købt en ny router ( en trådløs planet WRT-410).. og har bestilt en fast ip-adresse.. SÅ jeg vender lige tilbage om jeg stadig har de samme problemer..
Avatar billede ulriknygaard Nybegynder
18. maj 2005 - 14:26 #4
hej, øv lige et øjeblik / og holdt.....

Har selv lige haft det problem, det jeg gjorde, fik en opsætnings manu, til min router på dansk, men det er nu hvad det er, der skulle være i din manual, et link til din router opsætning på nettet, en IP adresse, du skal indtaste først, inden du logger på nettet. så godkender den din router.
Eller du kan prøve at slå din firewall fra inde i netværkssteder, kunne hjælpe.
Eller også er lortet i stykker, så er mine 5 min spildt, + dine timer.

                                    :o)

Ulrik
Avatar billede petite Nybegynder
18. maj 2005 - 19:11 #5
Ja, så virker skidtet.. :o)

Ulrik, vil du lige skrive et svar, og fortælle mig deri hvordan jeg giver dig points.. Så er det dine :o)