Avatar billede koldborg Nybegynder
18. maj 2005 - 10:39 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Installer xp uden cd

Jeg ved godt at dette spørgsmål har være her op til flere gange, men jeg er ikke blevet klogerer, HVordan instalerer man xp fra en extern disk eller partion, jeg er kommet der til at man kopiere I386 mappen over på partion eller disk og så er jeg kørt fast. hvordan kommer jeg vidrer jeg tænker på format NTFS og boot osv.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. maj 2005 - 10:46 #1
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2005 - 12:07 #2
Fremgangsmåden jeg bruger er -> opret en extra partition -> kopier mappen I386 fra din XP-cd over på den nye partition du holder blot navnet I386 -> kopier "smartdrv.exe" fra din Win98 CD (eller hent den på nettet) over på I386 -> formater den partition som du ønsker at installere XP på, du skal bruge, med en win98 startdiskette formaterer du nu den partition som dit styresystem skal ligge på du skal bruge parametret /s (f.eks. format c: /s) -> genstart, nu får du en kommando-prompt -> start installation med kommandoen -> winnt.exe og nu kører det på helt alm. vis med de skærmbilleder du kender fra en alm. installation
Avatar billede ulrich_ Nybegynder
18. maj 2005 - 13:19 #3
helgec:

Du glemte han skulle køre smartdrv.exe inden han kører winnt.exe fra i386 biblioteket :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2005 - 13:38 #4
Jeg ved sådan set ikke hvad du mener, jeg skriver "Fremgangsmåden jeg bruger er" og sådan gør jeg altså og det virker HVER GANG
Avatar billede ulrich_ Nybegynder
18. maj 2005 - 14:04 #5
Du eksekverer jo ikke engang smartdrv.exe, eller er jeg helt forkert på den?
Avatar billede koldborg Nybegynder
18. maj 2005 - 15:22 #6
jeg er ikke helt med, det der med smartdrv.exe skal den køres først eller er det som du skriver helgec ???
Avatar billede ulrich_ Nybegynder
18. maj 2005 - 15:27 #7
koldborg:

Smartdrv.exe får installationen til at køre meget hurtigere, så det du gør er følgende:

Kopier i386 over lokalt. F.eks. på D:\

Så kopierer du smartdrv.exe (fra nettet, eller win98cd) på D:\.
Nu har du filen smartdrv.exe og mappen i386 på D:\

Kør så filen, smartdrv.exe (jeg plejer gerne at gøre det 2 gange, selvom det sikkert ikke gør en skid til forskel), og kører derefter winnt.exe som ligger i i386 biblioteket
Avatar billede koldborg Nybegynder
18. maj 2005 - 15:47 #8
OK tak for det, jeg går i gang vender til bage med resultatet ;)
Avatar billede ulrich_ Nybegynder
18. maj 2005 - 15:58 #9
Super duper. Prøv det :-)
Avatar billede koldborg Nybegynder
18. maj 2005 - 19:07 #10
så er jeg til bage, det kører optimalt nul problemer, til andrer der skulle få lyst til at prøve så er dette modellen, STOR TAK TIL ULRICH og HELGEC i var begge dygtige så jeg har lyst til at i skal dele point, er det ikke ok,kan i ikke smide et svar
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2005 - 19:56 #11
:)
Avatar billede ulrich_ Nybegynder
19. maj 2005 - 12:56 #12
:)