Avatar billede bibsen2 Nybegynder
17. maj 2005 - 22:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Slette gemte username/passwords i windows

Jeg har engang været så dum at trykke på "husk password" da jeg loggede ind på en computer i workgroup'en...  så nu spørger den ikke om noget.. hopper bare på..

Nu vil jeg dog gerne ha den til igen at spørge mig om hvilken bruger jeg vil logge på som..  og password..

Hvordan sletter jeg de passwords den har gemt??

Brian
Avatar billede venturer Nybegynder
17. maj 2005 - 22:46 #1
Du mener altså på div. websider?
Jeg sidder selv med en Engelsk Windows XP, så du må selv lige finde ud af hvad de forskellige punkter hedder på dansk :)

Åben "Internet Options" fra kontrolpanelet.
Fanebladet "Content". Knappen "Auto Complete". Knappen "Clear Passwords"
Avatar billede bibsen2 Nybegynder
17. maj 2005 - 22:54 #2
Nej..  det er ikke i IE...

Det er windows networking..      når den har gemt det brugernavn og password jeg brugte til at connecte til en anden computer på mit lokalnet
Avatar billede venturer Nybegynder
17. maj 2005 - 22:58 #3
Hmm... Kan du så ikke bare finde dem under Netværkssteder og slette dem dérfra?
Avatar billede bibsen2 Nybegynder
17. maj 2005 - 23:12 #4
Nope..
derindeunder ligger også kun shares på diverse hosts..
men når jeg klikker på iconet for en anden computer skal jeg promptes for user/pass inden jeg kommer så langt som til at se shares.
Avatar billede vistodk Nybegynder
17. maj 2005 - 23:29 #5
du kan evt ændre dit password, og så connecte til den. Hvis det kun er en workgroup, så vil den prompte dig får det igen
Avatar billede bibsen2 Nybegynder
18. maj 2005 - 09:18 #6
jeg loggede i gamle dage ind som administrator....
og jeg kan ikke tillade mig at ændre admin password da der er mange andre som benytter det...
Avatar billede haverslev Novice
18. maj 2005 - 17:26 #7
Klik på start, klik på kontrolpanel. DB-klik på brugerkonti, klik på din konto/navn
I venstre side kan du klikke på "administration af dine gemte adgangskoder"
her kan du fjerne den/dem.
Avatar billede vistodk Nybegynder
18. maj 2005 - 19:20 #8
bibsen2 -> det er kun for et kørt øjeblik.
ret passwordet til noget andet - forsøg at forbinde dig til det drev - den vil så nægte dig det for det password den har cachet ikke gælder mere. Når du så taster det  nye ind, så lad være med at sætte hak i gem password.
Derefter kan du så rette paswordet tilbage til det gamle igen, for nu cacher den ikke passwordet mere.
Avatar billede bibsen2 Nybegynder
18. maj 2005 - 20:47 #9
tja..  problemet er bare at jeg ikke ved hvad passwordet er....  men har adgang til maskinen...  så jeg vil ikke kunne sætte det tilbage..
Avatar billede bibsen2 Nybegynder
18. maj 2005 - 20:48 #10
Men haverslev kom med svaret...  spot on...
mange tak..virker perfekt.
Avatar billede haverslev Novice
18. maj 2005 - 20:50 #11
Velbekomme ;)