Avatar billede soc127754 Nybegynder
17. maj 2005 - 19:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få iis smtp til at virke

Jeg har sat smtpserveren i IIS6 op med
- mail-relay.tele2adsl.dk som smart host
- port 25 åben i routeren.

Afsendte mails lander i drop-folderen som de skal og alt går godt, men de når aldrig frem? Hvad kan være galt?
Avatar billede drukkenbolden Nybegynder
19. maj 2005 - 12:55 #1
prøv og sæt log op på din smtp, og post dem her så vi kan se hvad der går galt. Alternativt, prøv og sætte en intern maskines outlook op til at sende med den smtp server du har på din . IIS, og se hvilken fejl den evt kommer med.
Avatar billede soc127754 Nybegynder
19. maj 2005 - 13:06 #2
Som nævnt lander afsendte mails i drop-folderen som de skal og alt går godt. Det vil sige:
* afsendelse fra eks. outlook på anden maskine går godt.
* det fremstår af loggen at mailen er afsendt.

Den eneste der ikke sker er at modtageren aldrig får mailen!

Jeg har haft en idé om at det måske kunne skyldes at modtageren ikke ville kendes ved min mailserver. Jeg har derfor gennemgået mine mx-records, men det er vist som det skal være. Jeg har også alternativt opsat en smart host. Er der andre mulige fejlkilder.
Avatar billede soc127754 Nybegynder
23. september 2005 - 14:50 #3
Lukket