Avatar billede devpac Nybegynder
17. maj 2005 - 18:57 Der er 5 kommentarer

IE "Permission Denied" på samme server

Fejlen opstår ved:

1) side1 indeholder en IFrame, som launcher et popup-window.
2) popup-window genskrive indhold  af IFrame og lukker sig selv.
3) Iframe kalder funktion på side1 => fejlen kommer

både side1,IFrame og popup-window er på samme server.

Fejlen er kan gøre periodisk (!), ved at sætte en alert ind på 3) som først skal accepteres inden kaldet foretages. Dette burde betyde at noget er ude af sync. (?), men side1 hentes i starten og ændres ikke.

(Min fejl optræde kun på visse computere selvom IE ver. er den samme)
Avatar billede olebole Juniormester
17. maj 2005 - 19:01 #1
<ole>

1. Få fat i _alle_ informationer om browser-mærke, -version og -build, samt OS-version og evt. opdateringer på de PC'er, der er berørt af fejlen.
2. Prøv at lægge et link til siden - eller et tilsvarende eksempel med samme fejl. Ellers er det vist umuligt at udtale sig om, hvor fejlen ligger

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
18. maj 2005 - 01:45 #2
Måske kan du klare den ved at bruge document.domain, hvor du ved at redirecte dokumentets grunddomæne indenfor samme top-domæne kan override det naturlige cross-domain-scripting forbud ?-)
Avatar billede roenving Novice
18. maj 2005 - 01:46 #3
Øeh, selvfølgelig ikke top-domæne, men grund-domæne og under-sites !-)
Avatar billede devpac Nybegynder
18. maj 2005 - 13:49 #4
Tak for input

Jeg er dog i tvivl om hvordan document.domain fungere ! Jeg har sat samme document.domain på alle sider hvor javascript bliver udført, dog unde nogen effekt.

Er det korrekt forstået ?

Yderligere er jeg blevet en anelse klogere på de maskiner, hvor fejlen optræder: Det er winXP maskiner, hvor service pack 2 er installeret.
Avatar billede roenving Novice
18. maj 2005 - 14:47 #5
document.domain kan klare problemet, hvis du har forskellige under-domæner, altså f.eks.

site1.domain.dk
site2.domain.dk og
domain.dk

-- så kan du ved at sætte

  document.domain = "domain.dk";//såvidt jeg husker

på dokumenter fra underdomæner få cross-underdomæne adgang !-)