Avatar billede jnx Nybegynder
17. maj 2005 - 14:29 Der er 6 kommentarer

Problemer med startup.. beeper som diskotek

Jeg har et skummelt problem med min computer.

Forleden var den usædvanlig langsom, så jeg gik ind i taskmanager og lukkede processen explorer.exe
Derefter startede jeg den op igen i håb på at den ville køre bedre nu. Dog startede den rigtig langsomt op og jeg kan ikke tåle en langsom computer så jeg vælger at genstarte lortet.

Når den så skal til at starte op igen så gik den kold lige efter bios bootscreen, der hvor den skal loade fra harddisken. Der går den bare kold. Ingen beeps ingen HD LED .. bare simpelt nada sker.
Hvis jeg prøvede at boote i safe mode eller enhver anden mode, når man kommer til Operating system selection, trykker enter på winxp, så tåger pc'en, den står bare fast der uden at gøre en skid.

Så tænkte jeg på at det måske var boot filerne der var lidt wack, så jeg henter msdos loader det op og installerer default

NTDETECT.COM
NTLDR
Boot.ini

Så genstarter jeg, men denne gang begynder lortet sku at beepe og hvad ved jeg.

Som standard 3 hurtige beep, 1 beep og derefter 3 beep igen.
Som ekstra begynder den også at flashe med skærmen on and off, så man kan virkelig komme i disco stemning, sætter jeg anlæg op og spiller tekno kan jeg kræve en 50,- for at komme ind i min lejlighed.

Hvad er værre er at den beeper og laver dette disko action selv om jeg prøver at boot den i DOS med boot disk.
Hvis jeg booter fra CD-R så gør den det samme indtil den loader setup.

Som ekstra twist, prøvede jeg at fjerne RAM blokkene og Grafik kortet. Men så beepede den slet ikke!!

WTF!? i are have been h4x0red ?!?!?

Så nu ved jeg ikke lige hvad jeg skal gøre..

Specs er således:

Asus a7v8x
AMD Athlon Xp 2100+
Geforce3 TI200
1024 MB DDR Kingston Dual ram
2x 80 GB Barracuda Seagate HD 7200 Rpm
Soundblaster 5.1 bulk
Terratek Cynergy TV tuner
1x brænder 1x dvdrom
og andet lige så ligegyldigt crap

Hilfe me bitte shøn :S
Avatar billede hostgirl Nybegynder
17. maj 2005 - 14:51 #1
3 Beep tyder ofte på ram fejl. Slå op i din user manual og aflæs beep koderne. å får du svar på problemet og hvad det skyldes
Avatar billede jnx Nybegynder
17. maj 2005 - 15:14 #2
jamen jeg kan ikke finde user manuallen, har ledt over det hele, har også været på deres side og søge efter en .pdf eller et eller andet men no luck.
Og rammen er højst sandsynlig fejlfri eftersom de havde ingen problem 3 dage siden.
Avatar billede hostgirl Nybegynder
17. maj 2005 - 15:38 #3
Det er ingen garanti for. Ting går itu fra dag til dag.

"Ledt over det hele" ?? Jeg skrev: Asus a7v8x user manual i google søgemaskine og fandt den. Prøv det, evt sæt begrænsning til asus.com
Avatar billede jnx Nybegynder
17. maj 2005 - 16:00 #4
well, jeg ved de virker 100%.
Og  du lyver, du fandt den ikke.

Endvidere er problemet blevet værre. Jeg fik den til at boote til dos fra en diskette men ved fejl kopierede jeg dos systemet over til c:
så nu hvis jeg prøver at boote fra HD af får jeg win98 flash screen og så booter den direkt til dos..

woops :S
Avatar billede jnx Nybegynder
17. maj 2005 - 16:26 #5
hmm ligemeget, jeg brugte min über elite h4x0r skills og fik den til at virke igen.
Tak for forsøget.. ha det godt
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
14. juni 2005 - 15:34 #6
husk at afslutte spørgsmålet.