Avatar billede namnam Nybegynder
16. maj 2005 - 20:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kopiering af DVD-skiver.

hej. Min familie (som er meget glade for heste) har fået lavet en dvd med noget ridegeil i en klub de har. Det har en eller anden så lagt ned på en dvd-skive. Den der har lagt det ned er så rejst ud af landet og nu vil alle i klubben gerne have en kopi og derfor er jeg blevet sat på opgaven at ordne det. Det skal for god orden siges at jeg har fået lov at opretholderen eller hvad det hedder <-- Den der har lavet det.

Men hvordan gør jeg. De skal meget gerne fungere i almene dvdafspillere til fjernsyn.
Avatar billede boxer Nybegynder
16. maj 2005 - 21:16 #1
Hvis DVD'en i forvejen kan afspilles på en alm. DVDafspiller, skal du bare kopiere den med et alm. brænderprogram som f.eks nero.
Dit valg af dvdskiver som der skal brændes på er afhængig af DVDafspillerne. De fåes i både + og - format og det er ikke alle afspillere der kan tage begge formater. Men start med - formatet, det er nemlig det ældste.

Det er også afhængig hvilken type fil der ligger på dvd'en.
Men du vil nok få svært ved at lave noget der kan spilles på alle DVDafspillere, netop fordi det ikke er alle afspillere der er lige gode.
Avatar billede skau Nybegynder
16. maj 2005 - 21:17 #2
du kan benytte dvdshrink
http://www.dvdshrink.org/where.html
Avatar billede boxer Nybegynder
16. maj 2005 - 21:19 #3
Hvis du har adgang til nero eller hvis du vil downloade en prøveversion kan jeg guide dig til at lave en DVD som kan spilles på de fleste maskiner.
Nero kan hentes her og du skal bruge de 2 første pakker:
http://www.nero.com/eng/nero-prog.php
Avatar billede namnam Nybegynder
16. maj 2005 - 21:23 #4
Er igang med at hente de to paker boxer
Avatar billede boxer Nybegynder
16. maj 2005 - 21:45 #5
Når programmet er installeret skulle du gerne have et ikon på skrivebordet der hedder "Nero StartSmart" Tryk på ikonet og Nero starter. Øverst og i midten af Nero (som nu er startet) er der en rullemenu hvor du skal vælge DVD.
Nu skulle du gerne være i en menu hvor der er 6 valgmuligheder - du vælger nr. 4 "foto og video" og vælg "lav din egen DVD-video"
Nu starter det program som du skal bruge til at lave DVD'en. Til højre er der en menu - vælg nr. 2 "Tilføj videofiler" Nu skal du finde den fil du skal brænde. Du kan vælge at brænde den direkte fra dvd'en eller kopiere filen ind på dit skrivebord først og så tage den derfra.
Når det er gjort trykker du på knappen "næste" nederst til højre. Nu kommer du ind i en menu hvor du vælger hvad filmen skal hedde. Når det er gjort trykker du på knappen "næste" 2 gange og så til sidst "brænd"
Så skulle der gerne være kommet en film ud af det :o)
Skriv lige hvordan det går. Det kan godt tage op til et par timer når Nero skal omkode filmen til DVD.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. maj 2005 - 21:46 #6
Avatar billede boxer Nybegynder
17. maj 2005 - 10:59 #7
Virkede guiden?
Avatar billede namnam Nybegynder
03. juni 2005 - 16:23 #8
Yes.. Det var nemt.. mange tak. Jeg har enda investeret i programmerne til senere brug.. Mange tak
Avatar billede boxer Nybegynder
03. juni 2005 - 19:29 #9
Velbekomme