Avatar billede maads Nybegynder
15. maj 2005 - 23:26 Der er 10 kommentarer

Overførsel af filer

Jeg har lige en købt en bærbar comp. Jeg vil gerne have overført en masse ting fra min gamle stationære. Begge er forbundet til internet via en Netgear router. (den bærbare, trådløst).

Hvordan får jeg lettest overført filer til min bærbare?

Håber en eller anden kan hjælpe....
Avatar billede magnuskoch Nybegynder
16. maj 2005 - 00:15 #1
tag et netværkskabel (kan ikke lige huske om det skal være krydset eller ikke) og sæt det en ende i hver computer
Avatar billede maads Nybegynder
16. maj 2005 - 00:37 #2
Det har jeg prøvet
Avatar billede goaul Praktikant
16. maj 2005 - 00:47 #3
En nem løsning er et USB 2.0 Data link kabel.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=469442921&n=496911252&pn=805242794
Avatar billede goaul Praktikant
21. maj 2005 - 04:05 #4
Kunne du bruge svaret?
Avatar billede uffesteenberg Novice
21. maj 2005 - 04:08 #5
Der er selvfølgelig altid den mulighed at overføre på cd'er... eller hvis du kan låne en ekstern harddisk (USB) så går det også relativt let..
Avatar billede uffesteenberg Novice
21. maj 2005 - 04:12 #6
Du Goaul... med det der smarte kabel, kan man så bare overføre direkte uden dikkedarer mellem to pc'er? Eller skal man først ind og rode med diverse indstillinger i pc'erne??
Avatar billede goaul Praktikant
21. maj 2005 - 17:01 #7
Man installerer programmet PC-Link på begge PC´er.
Tilslutter USB kablet.
Åbner programmet PC-Link på begge PC´er.
Der kommer så et vindue der minder om stifinder på begge PC´er - vinduet er delt vandret, så man faktisk har åbnet et stifinder vindue fra begge PC´er.
Som i stifinder kan man så vælge at trække filer/mapper fra den ene til den anden, eller højreklikke og vælge copy.
Kan ikke være lettere :)
Avatar billede maads Nybegynder
22. maj 2005 - 12:58 #8
Det lyder smart. Men virker det også hvis den ene comp ikke har USB 2.0 og kun "alm" USB?
Avatar billede goaul Praktikant
22. maj 2005 - 18:21 #9
Hvis du køber en adaptor burde det virke, bare noget langsommere!

Du kan alternativt investere i et USB 2.0 kort til den PC der ikke har det.
Avatar billede goaul Praktikant
26. maj 2005 - 01:26 #10
Har du fået løst dit problem?