Avatar billede 4bendix Nybegynder
15. maj 2005 - 21:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

kan ikke finde data på ekstern HDD.

Hej eksperter.
Jeg har tilsuttet en ekstern HDD via USB2. Jeg har flere gange benyttet drevet´uden problemer.
Man nu siger XP at der ikke ligger noget data på disken - trods den er fyldt.
I diskhåndtering siger den at 100% er ledig, og at disken er i orden.
Jeg kan se at den har registreret filsystem RAW ?
Jeg har tidligere benyttet GetDataBack - men det tager en krig at lede hele disken igennem.

Hvad kan jeg gøre ???
Avatar billede halifax Nybegynder
16. maj 2005 - 03:19 #1
Du kan ikke gøre andet end at bruge GetDataBack igen.
Af en eller anden grund har Windows mistet oplysningerne om partitionen og filsystemet. Derfor viser den filsystem = RAW, dvs. "rå" eller ingen ting.
Hvis du kan komme til det, er det måske en mulighed at prøve at tildele disken et endet drevbogstav??

Der har været rigtig mange spørgsmål om eksterne diske, som pludselig ikke kan læses, uden jeg egetlig har set en forklaring på, hvorfor det sker. Og tilsyneladende er der ikke rigtig nogen løsning på problemet uden at benytte et file recovery program og efterfølgende formatere disken på ny.
Det må være voldsomt frustrerende for de mange med en USB disk.  :(
Avatar billede 4bendix Nybegynder
16. maj 2005 - 17:37 #2
Hmm ja det er sq underligt - vildt ærgeligt, det gør at man ikke tør lagre vigtige data derpå... Øv!