Avatar billede antlogik Nybegynder
15. maj 2005 - 20:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

16-bit undersystem - setup.exe starter ikke

Jeg har et spil som jeg utroligt gerne vil spille. Men når jeg kører setup.exe sker der ingen ting. Inde i proces listen står setup.exe som et 16-bit app. Hvis jeg lukker processen, går der et lille stykke tid hvorefter følgende besked dukker op:

"Ventetiden for anmodning om at afslutte den markerede 16-bit opgave er ovre. Undersystemet Win 16 kan være ustabilt. Klik på OK for at afslutte undersystemet Win 16, eller klik på Annuller for at lade det køre."

Jeg har prøvet og kopiere filerne autoexec.nt og config.nt fra \windows\repair til \windows\system32. Men der sker stadig intet når jeg kører setup.exe.

Så jeg ville være glad hvis i kunne hjælpe mig med at løse problemet, eller om det bare er setup filen der er beskadiget.
Avatar billede trekkies Juniormester
15. maj 2005 - 20:29 #1
Prøv følgende:
Højre klik på din Setup.exe fil og vælge Egenskaber derefter vælges Kompatibilitet og prøv at køre den i Win 95 eller Win 98, du kan også vælge at kører den med 256 farver.

Det vil også være en god ide at kører en Windows Update:
http://windowsupdate.microsoft.com/

Hvis det heller ikke virker:
Prøv følgende:
Start -> Kør... -> sfc /scannow

Den retter ødelagte systemfiler, HUSK at have din Windows cd klar
Avatar billede antlogik Nybegynder
15. maj 2005 - 21:07 #2
Windows Update gav ingenting da jeg har auto opdate. Hvis jeg kørte det med Kompatibilitet 95/98 og 256 farver, så skete der ikke andet end at farverne var 256 så længe setup.exe processen var åben.
Reperationen af systemfilerne gjorde heller ikke at det virkede :(

Andre forslag?
Avatar billede trekkies Juniormester
15. maj 2005 - 22:46 #3
Hvilket spil er det?
Avatar billede antlogik Nybegynder
15. maj 2005 - 23:07 #4
Uplink, et hacker spil. Mener ikke spillet er helt nyt, men jeg har lige spillet en demo version af det og den virkede helt fint.
Avatar billede trekkies Juniormester
15. maj 2005 - 23:20 #5
Uplink er fra ca. 2002 og skulle gerne virke med Windows XP.

Du kan prøve at fjerne spillet og genstarte, installer spillet igen.

Hvis det ikke virker, så prøv dette:
Her er måske en løsning(på engelsk):
http://csc.trymedia.com/csc/question/publisher=strategy_first/contentid=9cef11ac939982d92c230b85e5395482/offering=60m_d/affiliate=dfg2_com/question=technical_14/position=0_3/index.html
Avatar billede antlogik Nybegynder
15. maj 2005 - 23:45 #6
problemet ligger i at jeg ikke kan køre setup filen, så det har slet ikke været installeret, andet end demo versionen, men det var bare en mappe hvor der ikke skulle installeres noget.
Det virker som om at setup filen er beskadiget. Det var da et forsøg værd :)
Tak for hjælpen alligevel.
lukker