Avatar billede tjuhejhvordetgaar Nybegynder
15. maj 2005 - 19:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hijack log - Searchexe som startside

Jeg tror jeg har fået problemer, med noget "virushalløj"

Er der nogen der kan hjælpe mig? Her er min hijack-log.

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PavProt.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
D:\Programmer\daemon.exe
C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\APVXDWIN.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\atiupdpl.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\Firewall\PavFires.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PavFnSvr.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\Pavkre.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\pavsrv51.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\prevsrv.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PsImSvc.exe
C:\WINDOWS\System32\wdfmgr.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\AVENGINE.EXE
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\WebProxy.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\AvltMain.exe
C:\Programmer\DVD Decrypter\DVDDecrypter.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download\367f0c4d730aa434a1a2a3e1a5686cb7\update\update.exe
C:\Hijack\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\Frank\LOKALE~1\Temp\se.dll/spage.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.get2net.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\Frank\LOKALE~1\Temp\se.dll/spage.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {360F0307-60B7-4E5D-83D5-F8181ED2A7EC} - C:\WINDOWS\System32\bgha.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "D:\Programmer\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\APVXDWIN.EXE" /s
O4 - HKLM\..\Run: [atiupdpl] C:\WINDOWS\System32\atiupdpl.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [atiupdpl] C:\WINDOWS\System32\atiupdpl.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [atiupdpl] C:\WINDOWS\System32\atiupdpl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = D:\Programmer\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: Microsoft AntiSpyware helper - {345653DC-A322-4F5C-A934-7602E4256DFE} - C:\WINDOWS\System32\wldr.dll (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Microsoft AntiSpyware helper - {345653DC-A322-4F5C-A934-7602E4256DFE} - C:\WINDOWS\System32\wldr.dll (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra button: Microsoft AntiSpyware helper - {345653DC-A322-4F5C-A934-7602E4256DFE} - C:\WINDOWS\System32\wldr.dll (file missing) (HKCU)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Microsoft AntiSpyware helper - {345653DC-A322-4F5C-A934-7602E4256DFE} - C:\WINDOWS\System32\wldr.dll (file missing) (HKCU)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.get2net.dk/
O16 - DPF: {15AD6789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/MediaAccessVerisign/ie/bridge-c2.cab
O16 - DPF: {9B03C5F1-F5AB-47EE-937D-A8EDA626F876} (Anonymizer Anti-Spyware Scanner) - http://download.zonelabs.com/bin/promotions/spywaredetector/WebAAS.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O18 - Filter: text/html - {10F898BC-A9E3-4496-9661-4C11E6C605F5} - C:\WINDOWS\System32\bgha.dll
O18 - Filter: text/plain - {10F898BC-A9E3-4496-9661-4C11E6C605F5} - C:\WINDOWS\System32\bgha.dll
O23 - Service: Panda Firewall Service (PAVFIRES) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\Firewall\PavFires.exe
O23 - Service: Panda Function Service (PAVFNSVR) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PavFnSvr.exe
O23 - Service: Panda Pavkre (Pavkre) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\Pavkre.exe
O23 - Service: Panda PavProt (PavProt) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PavProt.exe
O23 - Service: Panda Process Protection Service (PavPrSrv) - Panda Software - C:\Programmer\Fælles filer\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
O23 - Service: Panda anti-virus service (PAVSRV) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\pavsrv51.exe
O23 - Service: Panda Preventium+ Service (PREVSRV) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\prevsrv.exe
O23 - Service: Panda IManager Service (PSIMSVC) - Panda Software Internacional - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PsImSvc.exe
Avatar billede kalp Novice
15. maj 2005 - 19:29 #1
ser på den
Avatar billede kalp Novice
15. maj 2005 - 19:40 #2
Undersøg denne fil
C:\WINDOWS\System32\atiupdpl.exe
med her på disse links
http://www.kaspersky.com/scanforvirus
http://virusscan.jotti.org/

Jeg er 99% på den er da den optræder flere gange i din log.. men vi skal lige være sikre:)

hvis den er snavset skal den slettes lidt senere.. jeg sætter den i paranteser så bare husk på om den er god eller dårlig:)

Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.

Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelt tjeck alt kom med!. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\Frank\LOKALE~1\Temp\se.dll/spage.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\Frank\LOKALE~1\Temp\se.dll/spage.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {360F0307-60B7-4E5D-83D5-F8181ED2A7EC} - C:\WINDOWS\System32\bgha.dll
O4 - HKLM\..\Run: [atiupdpl] C:\WINDOWS\System32\atiupdpl.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [atiupdpl] C:\WINDOWS\System32\atiupdpl.exe
O4 - HKCU\..\Run: [atiupdpl] C:\WINDOWS\System32\atiupdpl.exe
O9 - Extra button: Microsoft AntiSpyware helper - {345653DC-A322-4F5C-A934-7602E4256DFE} - C:\WINDOWS\System32\wldr.dll (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Microsoft AntiSpyware helper - {345653DC-A322-4F5C-A934-7602E4256DFE} - C:\WINDOWS\System32\wldr.dll (file missing)
O9 - Extra button: Microsoft AntiSpyware helper - {345653DC-A322-4F5C-A934-7602E4256DFE} - C:\WINDOWS\System32\wldr.dll (file missing) (HKCU)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Microsoft AntiSpyware helper - {345653DC-A322-4F5C-A934-7602E4256DFE} - C:\WINDOWS\System32\wldr.dll (file missing) (HKCU)
O16 - DPF: {15AD6789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/MediaAccessVerisign/ie/bridge-c2.cab
O18 - Filter: text/html - {10F898BC-A9E3-4496-9661-4C11E6C605F5} - C:\WINDOWS\System32\bgha.dll
O18 - Filter: text/plain - {10F898BC-A9E3-4496-9661-4C11E6C605F5} - C:\WINDOWS\System32\bgha.dll

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Find og slet (Kig godt efter!!.. Det du ikke finder har hijackthis nok fjernet!)

Filerne

(Den her hvis det viste sig at være snavs C:\WINDOWS\System32\atiupdpl.exe)
C:\DOCUME~1\Frank\LOKALE~1\Temp\se.dll
C:\WINDOWS\System32\bgha.dll
C:\WINDOWS\System32\wldr.dll

Kør CWShredder, afbryd din internetforbindelse fysisk (stikket ud), luk alle vinduer undtaget cwshredder
Klik på Fix, den scanner nu, når den er færdigt klik på Next, klik på Exit.

Tryk start->Kør og skriv "regedit" og tryk enter eller på ok knappen..

Klik dig frem til:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Tjek om der en nøgle/tekst der hedder "About:blank", hvis ja, så slet den
Klik på -> Denne Computer, i regedit vinduet, klik-> rediger->søg, skriv: "About:blank" tryk-> Enter. Slet den, tryk F3 ->slet -> F3 ->slet indtil søgningen er færdig.
Samme fremgangsmåde med-> "HomeOldSP"

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Genstart normalt og kopir en ny log herind så jeg kan se om vi fik ramt på det hele eller om noget er blevet overset:)
Avatar billede tjuhejhvordetgaar Nybegynder
15. maj 2005 - 20:32 #3
Så ser den sådan her ud. Og det ser allerede bedre ud.

Er der mere?

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PavProt.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
D:\Programmer\daemon.exe
C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\APVXDWIN.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\Firewall\PavFires.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PavFnSvr.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\Pavkre.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\pavsrv51.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\prevsrv.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PsImSvc.exe
C:\WINDOWS\System32\wdfmgr.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\AVENGINE.EXE
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\WebProxy.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Hijack\hijackthis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.get2net.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "D:\Programmer\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\APVXDWIN.EXE" /s
O4 - HKLM\..\Run: [mwavscan] "C:\Kaspersky\mwavscan.com" /s
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = D:\Programmer\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.get2net.dk/
O16 - DPF: {9B03C5F1-F5AB-47EE-937D-A8EDA626F876} (Anonymizer Anti-Spyware Scanner) - http://download.zonelabs.com/bin/promotions/spywaredetector/WebAAS.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: Panda Firewall Service (PAVFIRES) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\Firewall\PavFires.exe
O23 - Service: Panda Function Service (PAVFNSVR) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PavFnSvr.exe
O23 - Service: Panda Pavkre (Pavkre) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\Pavkre.exe
O23 - Service: Panda PavProt (PavProt) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PavProt.exe
O23 - Service: Panda Process Protection Service (PavPrSrv) - Panda Software - C:\Programmer\Fælles filer\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
O23 - Service: Panda anti-virus service (PAVSRV) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\pavsrv51.exe
O23 - Service: Panda Preventium+ Service (PREVSRV) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\prevsrv.exe
O23 - Service: Panda IManager Service (PSIMSVC) - Panda Software Internacional - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PsImSvc.exe
Avatar billede kalp Novice
16. maj 2005 - 02:34 #4
Den ser perfekt ud:) den er ren:)

Undskyld ventetiden.
Avatar billede tjuhejhvordetgaar Nybegynder
16. maj 2005 - 07:30 #5
Tak for hjælpen :o)