Avatar billede laserjo Nybegynder
15. maj 2005 - 17:02 Der er 7 kommentarer

Bluetooth problem.

Hejsa

Har lige købt "Mobile Pro Headset" fra Logitech som kan bruges med Bluetooth. Købte også en Bluetooth adapter fra Level One.

Men Har så fået et lille problem med at få dem til at snakke sammen.
Jeg kan godt høre noget i headset men microfonen kan jeg ikke få til at virke.
Har været inde i lyd indstillinger i xp men der er den helt væk.

Håber i kan hjælpe
Avatar billede nopsen Ekspert
15. maj 2005 - 19:16 #1
prøv at dobbeltklikke på windows lyd ikonet, gå op under filer - egenskaber, sæt flueben ud for mikrofon, så skulle der dukke en skyder op til den.
under skyderen er der en knap der hedder avanceret, klik på den og sæt flueben i mic boost
Avatar billede laserjo Nybegynder
15. maj 2005 - 19:51 #2
Mikrofonen er vinket af.
Men jeg kan ikke komme til avanceret. da den ikke er aktiv og kan heller ikke skrup om eller ned for den. Har haft en andet headset som ikke var tråd løst. Det virked.
Avatar billede nopsen Ekspert
15. maj 2005 - 19:54 #3
hvis avanceret-knappen ikke er aktiv, er det mange gange på grund af manglende installation/opdatering af lydkort driveren, har du prøvet det?
Avatar billede nopsen Ekspert
15. maj 2005 - 19:58 #4
der skal muligvis også være flueben i avancerede indstillinger lige under filer hvor du var før.
Avatar billede nopsen Ekspert
15. maj 2005 - 20:00 #5
har du været i kontrolpanelet under lydindstillinger og se om du kan vælge bluetooth ved de punkter hvor dit lydkort står?
Avatar billede laserjo Nybegynder
16. maj 2005 - 14:47 #6
mit lydkort er opdateret.
Kan også godt vælge Bluetooth audio i lydenheder men så kan jeg kun skrue op og ned for lyden. Microfonen er ikke aktiv selv om jeg har vinked den af i Bluetooth audio.
Så det virker som om at adapteren godt kan sende men ikke modtage den.
Adapteren sider i en usb port så den har vel ikke så meget med lydkorted at gøre??
Avatar billede nopsen Ekspert
16. maj 2005 - 21:07 #7
har du kigget efter tilsvarende lydindstillinger i softwaren til din bluetooth adapter? sidst jeg selv brugte det kan jeg huske at der måtte eksperimenteres en del for at få det til at fungere, jeg mener at det endte med at jeg valgte audio gateway tilslutning før det virkede.