Avatar billede babyshark Nybegynder
03. april 2001 - 14:05 Der er 16 kommentarer og
9 løsninger

To boring or what?

Ja jeg har snart lavet 100 hjemmesider, men den ene dag vil jeg have skarpe farver på og en anden et mere rent design. Nu er en af dem altså ude på nettet og så må I godt fortælle hvordan den ser ud hos Jer. Min midtramme ser nemlig lidt underlig ud på små monitorer. Ellers kan siden virke kedelig, men jeg regner med at udvide så snart der kommer freelancere i staben.
Avatar billede bluewest Nybegynder
03. april 2001 - 14:07 #1
Sender du ikke lige en kommentar med url\'en til siden ;-)

//BlueWest
Avatar billede babyshark Nybegynder
03. april 2001 - 14:11 #2
Avatar billede webmasterdk Praktikant
03. april 2001 - 14:13 #3
Du skulle måske vælge en lidt mindre skrifttype, ellers meget pæn!
Avatar billede vladimirr Nybegynder
03. april 2001 - 14:18 #4
mindre skrifttype, og titel på siden, det er ikke let at se hvad der skjuler sig under de forskellige menupunkter

//Anders
Avatar billede bluewest Nybegynder
03. april 2001 - 14:19 #5
Hej.
Hvis man gør browservinduet mindre, scalerer bogstaverne ikke med, men eller syntes jeg at siden er pænt opbygget med hensyn til skærmdesign, og det er nogle flotte afdæmpede farver.

//Bluewest
Avatar billede webmasterdk Praktikant
03. april 2001 - 14:21 #6
som vladimir siger måske en lille forklaring til hvad de forskellige ikoner betyder
Avatar billede gitte06 Nybegynder
03. april 2001 - 14:22 #7
Det er en meget harmonisk side, og jeg kan godt lide den grafik du har valgt.
- dog synes jeg du bør forsøge at indpasse skrifttyper, således at de harmonerer overens med hinanden (=ens skrifttype/størrelse på alle sider)...

Nederst på alle siderne (der hvor der står \"powered by webhouse-solutions\"), kunne du i samme åndedrag indlægge en fast tekst med kontaktoplysninger. Dette ville gøre det nemmere, hvis man ville i kontakt med jer.
Bare et forslag...

I står vel ikke tilfældigvis og mangler en enthusiastisk \"freelancer\" mere?
Avatar billede babyshark Nybegynder
03. april 2001 - 14:23 #8
så er det rettet..du havde nok ret, men så for de ordblinde i det mindste:-)
Avatar billede babyshark Nybegynder
03. april 2001 - 14:27 #9
Bluewest>>hvordan får jeg dreamweaver til at skalere bogstaverne? det er jo en gif-fil teksten er lavet i.

Jeg retter og retter..dejligt med god kritik.

Ang. freelancere. PT er det kun mig og en ven der er tilknyttet, men meningen er at I freelancere skal få lov at reklamere for Jer selv og jeres portfolio ligger I så ind under \"portfolio\" Ellers en beskrivelse af hvad I kan og så uddelegerer vi arbejdet. Det med lønnen er vi sgu ikke så inde i, men der er måske også hjælp at hente ang. hvordan man gør det?
Avatar billede christian-s Nybegynder
03. april 2001 - 14:34 #10
Både teksten og billedet oppe til venstre hopper meget rundt i højden. Lidt mindre skrift, og måske lidt mørkere i farven ville hjælpe
Avatar billede vipez Nybegynder
03. april 2001 - 14:36 #11
Det ville se fedt ud med en mouseover på dine billeder. Således at de blev highlighted med farver. Grafikken er nydelig, loadetiden er tilpas. Lav ligeledes en lille mouseover så man får at vide i statusbaren hvor man kommer hen...

Tip. Husk lige at angive en titel på siden ;) det ser ikke særligr prof. ud med \"untitled document\".

og som de andre siger.. fix dine skrifttyper!! hent alternativ nogle fra nettet. windows standard er sku mange gange for triste. (dette skel kun bruges ved billeder)

ps. Langbjergskolen ? Brøndby Strand ? Tybjergparken 2?

Avatar billede annikadk Nybegynder
03. april 2001 - 14:43 #12
Det ser umiddelbart godt ud..
MEN... kommer der nogle punkter efter Links??
For den kan jeg kun se ½vejs

og enten skal der en alm. scroll på, eller laves en \"fancy\" en, som funker i IE og NS.
For profil, er sidste linie hos mig:
\"udgifterne nede, finder vi altid en rimelig løsning\"....
Avatar billede annikadk Nybegynder
03. april 2001 - 14:44 #13
... hovsa--- har vist heller ikke fuld bredde i vinduet med tekst...
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. april 2001 - 15:03 #14
Lidt usmart at fjerne scrollbars på en side der helst skal ses i 1100x???. på maskinen her jeg er er siden stadig skæv ved 1024x768.
adskillige menupunkter er væk og kan ikke nås ved 800x600.

kønt men måske lovlig diskret billede. en smule mere farve og dynamik ville nok fange øjet noget mere.

mvh JakobA
Avatar billede babyshark Nybegynder
03. april 2001 - 15:29 #15
vipez>>hvor står der langbjergskolen mm?
Avatar billede vipez Nybegynder
03. april 2001 - 17:19 #16
babyshark: Under links ..
Avatar billede babyshark Nybegynder
03. april 2001 - 17:22 #17
ja ok...ja det er min klasses hjemmeside, den skulle jo være et sted:-)
Avatar billede vipez Nybegynder
03. april 2001 - 17:23 #18
woot ? er det langbjerg fra brøndby strand?
hehe jeg har gået der for 3-4 år siden...
Avatar billede annikadk Nybegynder
03. april 2001 - 17:26 #19
babyshark>> Hvis jeg var dig, ville jeg lave den lidt anderledes.
tjek siden i 800*600 seriøst.
Der er så meget hvidt spildsplads i venstre side, og så er der så meget [grim] scroll på, på så mange af siderne.

ÆVS....
Avatar billede babyshark Nybegynder
03. april 2001 - 17:33 #20
annika...ok det er sgu grimt, havde slet ikke tænkt på at de nærsynede også havde indernet:-)
Nå..men hvodden dælen skal jeg så gøre det
...oO(tænke tænke)
Avatar billede babyshark Nybegynder
03. april 2001 - 17:33 #21
vipez>>ja det er i brøndby
Avatar billede annikadk Nybegynder
03. april 2001 - 17:38 #22
hehe..
Well.. selv er jeg tvunget ud i 800*600 da min bærbare ikke kan mere end det.
og da min. 40% generelt bruger det, såh... ;)

Well... du kan lave det i tabeller fx?!.
Menuen kan sagtens laves smallere i en tabel, og så evt. lade mellemrummene mellem punkterne sprede sig alt efter opløsning?!...
og selve siderne kan laves i en tabel også.... og evt. også med %angivelse, så de spreder sig + at de er centrerede istedet for.
Så er der stadig hvidt spildplads i venstre side, men ikke SÅ meget for os \"nærsynede\"
Avatar billede alh Nybegynder
04. april 2001 - 10:15 #23
Stilet side men du kunne gøre den lidt mere indbydende med en lille bitte smule farve..ikke meget og diskret f.eks en lille fadede firkant i forskellige farver bag dine billeder faktisk lidt af det sammen som du har gjort med frisørbilledet.. Jeg forstår ikke helt det med de nærsynede men du kan jo have ændret det siden, for din tekst bliver da en passende størrelse ved ændring af tekststr. til størst og det går jeg ud fra at alle med de problemer altid har stillet den på..
Avatar billede 7th Praktikant
04. april 2001 - 17:03 #24
Ok, det kan godt være jeg er lidt dum, men jeg er så vant til at klikke på tekst links. Så jeg trykkede fortvivlet flere gange på teksten under billederne før det gik op for mig at det var billederne hehe ;)
Måske kunne du også lave teksten som links, og så sætte en hover ind.
Avatar billede souledout Nybegynder
12. april 2001 - 02:48 #25
Den er flot...
Og så har I Kim Larsen som designer... det må jeg sige!