Avatar billede fencer Nybegynder
15. maj 2005 - 10:18 Der er 10 kommentarer

Jeg kan ikke slette emails?

Hej eksperter

Pludselig igår kunne jeg ikke længere slette emails fra min indbakke. Hverken med "Delete" tasten eller højreklik og "Slet" virker. Jeg kan heller ikke trække emailen over i "Slettet post"??!?
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2005 - 10:58 #1
Prøv Outlook Express/Funktioner/Indstillinger/Vedligeholdelse/Ryd op nu ->
og så de 4 muligheder
Avatar billede fencer Nybegynder
15. maj 2005 - 11:01 #2
Så sletter jeg jo alle meddelelser?!? Det er jo ikke det jeg vil...
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2005 - 11:39 #3
Det er kun cache du sletter, jeg har lige kørt alle 4 og mine meddelelser er intakt.

Men inden du slette kan du tage en backup af dine mail, det gør du sådan:

Kopier postfiler til en sikkerhedskopimappe

Sådan oprettes en sikkerhedskopi af dine Outlook Express-e-mail-meddelelsesfiler:
Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
Klik på Lagringsmappe under fanen Vedligeholdelse.
Vælg mappens placering,
(Eks. C:\Documents and Settings\X-perten\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{A2BB196C-7E34-4F9C-AE22-37E768942A65}\Microsoft\Outlook Express)
og tryk på CTRL+C for at kopiere placeringen.
Klik på Annuller, og klik derefter på Annuller igen for at lukke dialogboksen.
Klik på Start, og klik derefter på Kør.
Tryk på CTRL+V i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
Klik på Marker alt i menuen Rediger.
Klik på Kopier i menuen Rediger, og luk derefter vinduet.
Højreklik på en tom plads på skrivebordet, klik på Ny, og klik derefter på Mappe.
Skriv Mail-sikkerhedskopi som mappenavn, og tryk derefter på ENTER.
Dobbeltklik på mappen Mail-sikkerhedskopi for at åbne den.
Klik på Sæt ind i menuen Rediger.
Luk vinduet Mail-sikkerhedskopi.
Avatar billede fencer Nybegynder
15. maj 2005 - 13:00 #4
Dette hjalp ikke. Jeg har forsøgt mig lidt videre; der hænger en medd. i slettet post, som ikke slettes selvom medd. heri normalt slettes når jeg lukker OE ned. Jeg kan heller ikke åbne mappen "Slettet post" og når jeg højreklikker på den sker der intet.

Det virker som om en medd. i mappen har "låst" den på en eller anden måde. Har overvejet at geninstallere OE, men vil det hjælpe? eller er der en anden metode?

Iøvrigt tak for din meget udførlige hjælp - selvom det altså ikke afhjalp problemet :-)
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2005 - 13:07 #5
Så prøv denne

I Microsofts KB article 318378 findes bl.a. denne metode til at geninstallerer IE og eller OE.

Åben Regedit (fra Kør, tast: regedit).
Hvis du vil geninstallerer Internet Explorer skal du finde følgende nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\
Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}
I strengen IsInstalled skal du ændre værdien fra 1 til 0 (nul).

Hvis du vil geninstallerer Outlook Express skal du finde følgende nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\
Microsoft\Active Setup\Installed Components\{44BBA840-CC51-11CF-AAFA-00AA00B6015C}
Også her ændres værdien i strengen IsInstalled fra 1 til 0.

Gå til Microsofts Internet Explorer websted:
http://www.microsoft.com/windows/ie/default.asp

Her vil der altid blive reklameret for den seneste version af IE - klik på Download Now, og husk at vælge den rigtige sprogversion på den side du bliver ført til.

OBS: Inden du roder for meget i Registreringsdatabasen er det en god idé at oprette et gendannelsespunkt med Systemgendannelse.
Avatar billede fencer Nybegynder
15. maj 2005 - 13:19 #6
Dette hjalp heller ikke desværre
Avatar billede fencer Nybegynder
15. maj 2005 - 13:22 #7
- og så alligevel :-)

Umiddelbart hjalp det ikke, men jeg rodede lidt mere rundt med indstillingerne og pludselig var den der.

Svar venligst så jeg kan give dig point´ene - de er ærligt fortjent. Tak for hjælpen :-)
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2005 - 13:26 #8
Tak - hvis du syntes at du have noget ud af mine forsøg med at hjælpe dig, ellers læg selv svar og tag point tilbage. Jeg er ikke i "pointnød", og kommer det sikkert heller ikke.
Avatar billede fencer Nybegynder
15. maj 2005 - 13:31 #9
Den er ok - dine svar gav mig faktisk hjælp - og om ikke andet var dine svar meget udførlige, men alligevel præcise og "pædagogiske" - alene det er point´ene værd :-)

Fortsat go´ pinse
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2005 - 13:37 #10
Ok - så får du et svar

Også fortsat go' pinse herfra