Avatar billede morsus Nybegynder
15. maj 2005 - 06:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Krav på ny vare?

Jeg købte i sidste uge et digitalkamera fra ComputerSalg.com, men det var defekt! (sorte streger på billedet, både på displayet og udprintet foto)

Jeg udfyldte en reparations formular inde på deres side, fik en mail med rma nr og sendte det tilbage..

Nu har jeg tjekket reperations forløbet inde på deres side og der står at kameraet er sendt tilbage til Olympus.

Så kommer vi til mit spørgsmål:
Kan jeg kræve at de sender mig et helt nyt tilbage? Siden det jo er en produktions fejl??
Avatar billede boxer Nybegynder
15. maj 2005 - 07:33 #1
Ja det mener jeg faktisk godt du kan når kameraet er helt nyt. Det ville være noget andet hvis det var 2-3 måneder gammelt - så ville det være iorden med en reparation.
Du kontakter dem og forlanger at få et nyt eller pengene tilbage. Begrund det med at du aldrig har fået den vare du har betalt for. Altså et funktionsdygtigt kamera.
Iøvrigt mener jeg at der er 14 dages fortrydelsesret ved varer købt på nettet.
Avatar billede jesper_husted Nybegynder
15. maj 2005 - 22:21 #2
Nej det er helt forket! ComputerSalg.com har ret til at reparere dit kamera op til 3 gange, eller skal sende den til reparation. Før at du kan gøre krav på at få et helt nyt. det er i vært fald hvad købeloven siger i forbindelse med sådan en sag, som din. og du har slet ikke ret til at få dine penge tilbage, det skal da kun være hvis de yder den service over for kunder. og den 14 dages retur ret gælder kun vis varen ikke har været pakket ud og ikke har været i brug.
Avatar billede jesper_husted Nybegynder
15. maj 2005 - 22:23 #3
men det er da meget surt at have brug penge på noget der ikke virker, og som man så skal sende tilbage
Avatar billede boxer Nybegynder
15. maj 2005 - 22:30 #4
Jesper Husted >> Vi er ikke enige. Jeg mener at det du beskriver, er når varen har været i brug og funktionsdygtig i et stykke tid. Denne vare har ALDRIG virket. Morsus har aldrig fået det han betalte for.
Avatar billede varmeskud Praktikant
16. maj 2005 - 00:15 #5
bare en kommetar. en af ulemperne ved at købe over nettet. man skal betale for at sende det frem til dem... skal man ikke når man køber det i butikken, samt man nemer (for det meste) kan snakke sig til rette og få det man har betalt for.