Avatar billede gymnastikforeningen Nybegynder
14. maj 2005 - 19:45 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Trådløs router driller

Jeg har en Linksys WRT54G router som både kører trådløst og med kabler. En bærbar bruger trådløst og 3 Desktops er tilsluttet med kabel, desuden en Kiss DP500 Player. Har 2048/512 ADSL hos TDC.
Det hele virker perfekt. Men når systemet har kørt 1 eller 2 dage, opstår der problemer med routeren.
Det kan kun mærkes på webbrowseren, ofte skal jeg forsøge flere gange for at hente en hjemmeside og routerens web-interface kan heller ikke nås.
Den eneste måde, jeg kan løse problemet på er ved at tage strømmen fra routeren i nogle sekunder. Så virker det hele igen.
Nogen der har en løsning?
Avatar billede kenp Novice
14. maj 2005 - 19:52 #1
Kan tyde på at den måske bliver for varm.
Avatar billede gymnastikforeningen Nybegynder
14. maj 2005 - 19:57 #2
OK. Men jeg tager kun strømmen 4 sekunder. Den skulle da ikke blive kold af det, og der går mindst et døgn inden problemet opstår igen.
Avatar billede kenp Novice
14. maj 2005 - 20:00 #3
Jo det kan det godt, du skal jo tænke på at en router er en computer, med processor og ram m.v. din computer når jo også at blive køligere bare af en genstart.
Avatar billede gymnastikforeningen Nybegynder
14. maj 2005 - 20:19 #4
Hvis varme er problemet, så kan routeren simpelthen ikke klare jobbet?
Den står frit og kan nemt komme af med varmen.
Avatar billede kenp Novice
14. maj 2005 - 20:34 #5
hvis du køre med standart firmware så kunne det tyde på at den har et problem. men det kan jo også være at der er en som har et p2p program som får den til at gå ned med tiden (kan også være virus/spyware)
Avatar billede gymnastikforeningen Nybegynder
14. maj 2005 - 20:51 #6
Godt nok. Smid et svar, du får i det mindste nogle af pointene.
Jeg kører med standard-firmware, seneste version.
Selvom en har har et p2p-program som kører, så påvirkes det ikke af problemet. P2p kører ufortrødent videre.
Avatar billede skau Nybegynder
14. maj 2005 - 21:40 #7
Jeg har den samme router - men med ny firmware - det er det samme problem hvis jeg kører dhcp - ingen problemer hvis jeg benytter faste IP ... prøv det
Avatar billede skau Nybegynder
14. maj 2005 - 21:41 #8
Mine problemer kommer når lease time er udløbet og der skal renewes - der mister jeg link og får det så igen lidt senere (et par sekunder)
Avatar billede skau Nybegynder
14. maj 2005 - 21:42 #9
(jeg vil forresten gerne have at vide hvis det løser dit problem
Avatar billede skau Nybegynder
14. maj 2005 - 21:43 #10
Efter jeg har slået DHCP fra på alle klienter og tildelt fast IP har jeg ikke skullet tage strømmen a'f routeren
Avatar billede kenp Novice
14. maj 2005 - 22:49 #11
kommer her.
Avatar billede gymnastikforeningen Nybegynder
15. maj 2005 - 07:24 #12
Det prøver jeg. Kan være der går et stykke tid inden jeg får ordnet alle pc'erne.
Avatar billede gymnastikforeningen Nybegynder
20. maj 2005 - 15:30 #13
Jeg prøvede at ændre indstillingen "Hent automatisk en IP-adresse" under LAN-bindelsens egenskaber i kontrolpanel/netværksforbindelser, og gav 3 af pc'erne en fast IP-adresse afstemt med routerens undernetmaske, men så de ikke konfliktede.
Resultatet var at nettet ikke virkede, på de pc'er.
Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede skau Nybegynder
20. maj 2005 - 15:46 #14
Husker du default gateway og dns?

Disse ting skal sættes:
ipaddress
subnet mask
default gateway
DNS servere
Avatar billede gymnastikforeningen Nybegynder
20. maj 2005 - 16:06 #15
Er "Default Gateway" så routeren?

DNS:
Her står den til automatisk, skal jeg istedet få oplyst nogle DNS IP'er fra TDC?
Avatar billede skau Nybegynder
20. maj 2005 - 19:11 #16
ja default gateway er routeren

DNS (begge tdc):
Avatar billede skau Nybegynder
20. maj 2005 - 19:11 #17
Normalt har routeren på et standard TDC net addressen 192.168.1.1
Avatar billede gymnastikforeningen Nybegynder
20. maj 2005 - 19:36 #18
Smid et svar skau
Avatar billede skau Nybegynder
20. maj 2005 - 19:44 #19
Hvis det virker så