Avatar billede hhlundgaard Nybegynder
14. maj 2005 - 17:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Favicon i adresselinjen uden at bookmarke siden

www.eb.dk, kommer deres favicon frem i adresselinjen uden at man tilføjer siden til favoritter, men hvordan. Jeg har lavet alm favicon på siden der virker ved bookmarking, men den kommer ikke frem, hvis ikke man bookmarker.

Hvordan?
Avatar billede nathrakh Nybegynder
14. maj 2005 - 17:44 #1
Dette burde virke :) http://www.html.dk/artikler/00002/
Avatar billede olebole Juniormester
14. maj 2005 - 17:48 #2
<ole>

Har du nogensinde spekuleret over, hvorfra navnet 'favicon' stammer?

Det er en sammentrækning af 'favorite' og 'icon'. Et favicon og en bookmarking hænger uløseligt sammen  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede skau Nybegynder
14. maj 2005 - 19:01 #3
"på www.eb.dk, kommer deres favicon frem i adresselinjen uden at man tilføjer siden til favoritter"

Nej det gør den ikke hos mig ihvert fald .... Du må have bookmarked den på et tidspunkt
Avatar billede hhlundgaard Nybegynder
14. maj 2005 - 19:05 #4
nathrakh <-- Du har ret, men det virker ikke på min side kun eb.dk

ole/bole <-- Du har vist taget lidt for meget til næsen, fx i alle andre browsere end lorte IE hænger det ikke sammen. Fx FF her kan man se ikonet med det samme man behøves ikke at bookmarke. bad karma bad karma.
Avatar billede hhlundgaard Nybegynder
14. maj 2005 - 19:09 #5
skau <-- Du har også ret, til dels - Nej eb.dk har aldrig været bookmarked på min PC, og på min bærbare vises iconet heller ikke, og skulle den så ved en fejl have været bookmarked på et tidspunkt så holder iconet op med at kommme når man fjerner bookmarken.
Avatar billede busschou Praktikant
14. maj 2005 - 19:22 #6
Blot en kommentar
FF henter som default automatisk favicon frem med en http request uanset om der findes et eller ej
IE henter ikke automatisk favicon frem, derfor skal siden først bookmarkes
Avatar billede skau Nybegynder
14. maj 2005 - 19:26 #7
Jeg har testet med IE - det forklarer at jeg ikke så noget ikon.
Avatar billede olebole Juniormester
15. maj 2005 - 00:11 #8
hhlundgaard >> måske, du synes, jeg har taget for meget til næsen. Det efterlader da trods alt mig med en undskyldning ... og en nem serv at returnere  :)

Nu er det 'lorte IE', der har indført favoicon med den default-funktionalitet at lade sig downloade til brugerens HD ved tilføjelse til browserens favoritter.

Jeg må indrømme, at jeg ikke havde bemærket, Mozilla havde valgt at afvige fra den gængse funktionalitet. Til gengæld har jeg vanskeligt ved at se, hvad det skulle have med dit - eller andres - Karma at gøre  :)