Avatar billede shanders Nybegynder
03. april 2001 - 12:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

16 bit BDE fra Delphi 5

Jeg har en \'ældre\' database som er baseret på glm. 16 bit BDE / Interbase 4.0.

Denne DB vil jeg meget gerne tilgå fra min Delphi 5 app. men hvordan for jeg min TDatabase til at kigge i den glm 16 bit BDE ?
Avatar billede kim_friis Nybegynder
03. april 2001 - 12:18 #1
Du kan da bare bruge 32 bit BDE til at tilgå den!!
Avatar billede pellelil Nybegynder
03. april 2001 - 12:19 #2
Et egentligt svar på dit spørgsmål kan jeg ikke give, MEN: hvis du ikke har behov for at lade databasen forblive 16 bit kan du via InterBase\'s Backup/Restore \"konvertere den\" til InterBase 6 format, og du kan således læse den via IBX (helt uden om BDE).

Jeg skal ikke kunne sige om IBX kan læse IB4 data, men umiddelbart tror jeg ikke at det er muligt !?
Avatar billede shanders Nybegynder
03. april 2001 - 12:32 #3
Jeg har forsøgt at få adgang via 32bit BDE uden held \'unavailable database\'

Et stort problem er at der er omkring 50 bruger over hele europa som hver har lavet tilføjelser til deres egen version af databasen. Disse tilføjelser skulle helst bevares dvs. enten skal programmet skulle tilgå 16bit enten til brug eller for at kunne konvertere DB\'en til 32bit for disse brugere.
Avatar billede kim_friis Nybegynder
03. april 2001 - 12:54 #4
Du skal selvfølgelig have 32 bit Interbase drivere også, og SQLLinks (32 bit). Jeg er ikke sikker på at Interbase 6 driverne kan tilgå en Interbase 4.0 server, men jeg mener bestemt at Interbase 5.0 driverne kunne tilgå en Interbase 4.0 server. Men du kører måske med lokaldatabase?
Avatar billede shanders Nybegynder
03. april 2001 - 12:58 #5
Det køre med lokaldatabase, ja.
Avatar billede kim_friis Nybegynder
03. april 2001 - 13:03 #6
Hm, så kan du nok ikke gøre som jeg havde tænkt mig desværre.