Avatar billede udvikler Nybegynder
13. maj 2005 - 13:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan man bruge andet end php include ?

Hejsa..

Kan man godt bruge en anden slags inkludér funktion end php include.. grunden til at det ikke virker er vel fordi... tjaa.. ve ikk.. php virker.. bare ikke include funktionen...

men nogle som kender en anden metode... skal bare have inkluderet min menu i alle sider..
Avatar billede roenving Novice
13. maj 2005 - 14:08 #1
Hvis serveren kører IIS (windows-servere !-) kan du bruge SSI (ServerSide Include), med en syntaks, som er meget tæt på phps, men så skal fil-navnet nok være .shtml !o]
Avatar billede udvikler Nybegynder
13. maj 2005 - 14:12 #2
Nope desværre..

Det er en linux server.. (er det forresten gode eller dårlige ?) skal købe webhotellet snart.. såå.. skal lig vide det.. hehe

Men kan man med andet end php include.... fx med javascript ?
Avatar billede udvikler Nybegynder
13. maj 2005 - 14:14 #3
Edit:

Fandt ud af at man godt kan ved hjælp af javasript, men at det er en dårlig idé..

Så må jeg vidst hellere betale lidt mere og købe webhotel med windows server istedet.. :)
Avatar billede roenving Novice
13. maj 2005 - 14:19 #4
-- men der burde ikke skulle kunne være noget problem med at bruge php-include, men der kan måske være noget med konfigurationen af enten serveren (det er vel en Apache) eller med PHP-installationen, så jeg ville spørge i php-kategorien, med angivelse af al den info, du kan finde relevant ...

-- og inkludering med javascript er ganske rigtigt noget bøvlet noget, for man skal enten lave en document.write() af en hulens masse kode, som så skal skrives på en meget speciel måde i .js-filen eller kopiere fra en skjult (i)frame til menu-feltet, men den er dog ganske overskuelig !-)
Avatar billede udvikler Nybegynder
13. maj 2005 - 15:05 #5
Tak, læg et svar.
Avatar billede udvikler Nybegynder
13. maj 2005 - 15:19 #6
Hmm.. Endnu engang takker jeg for svaret..

Men bliver altså nød til at lukke tråden nu..
Skal bruge pointene i en and en tråd: http://www.eksperten.dk/spm/617572
Avatar billede udvikler Nybegynder
13. maj 2005 - 15:19 #7
:)
Avatar billede roenving Novice
13. maj 2005 - 15:30 #8
Hrm ...
Avatar billede saudoo Nybegynder
13. maj 2005 - 18:41 #9
øh? :D
Avatar billede saudoo Nybegynder
13. maj 2005 - 18:44 #10
:D Det er der altså ikke noget der hedder! :D

Når du udlover points for et job, så skal du give belønningen for fuldført opgave. Ikke bare trække pointene over til et andet spørgsmål, et andet job. :)

Også selvom det kun var 15 stks. og roenving har forfærdelig mange. ;)
Avatar billede esbar Nybegynder
19. maj 2005 - 22:46 #11
Du kan bruge require,

www.php.net/require