Avatar billede theselfimages Nybegynder
13. maj 2005 - 00:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tool der gemmer HTML styles i CSS fil

Findes der et tool der kan fjerne in-line styles (style="") fra et HTML dokument og gemme/skrive skrive disse til en CSS fil?
Avatar billede steen_hansen Forsker
13. maj 2005 - 01:11 #1
Det mener jeg bestemt ikke. Du har ikke helt styr på CSS?
Avatar billede steen_hansen Forsker
13. maj 2005 - 01:13 #2
Jeg selv har opdaget uhensigtsmæssigheder i mine dokumenter, og har derfor gennemtrawlet og omskrevet alt, så det ligger i CSS istedet. class eller id er noget bedre at bruge, men jeg ordnede det manuelt.
Avatar billede dumza Nybegynder
13. maj 2005 - 13:08 #3
Vis du vil gemme din css fil går du i noteblock skriver din style og du skal IKKE bruge <style> </style> og når du har skrevet din css fil så vægler du Gem som.. og i filtype (rullemenu) vægler du alle og så navngiver du din fil som style.css, når du vil have din html fil til at vise den style så skal du bruge det her script <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"> :) Håber du kan bruge det :) ellers bare læs html.dk's css tutorial :) http://html.dk/tutorials/css/lektion2.asp lærte selv css der henne :)
Avatar billede olebole Juniormester
13. maj 2005 - 14:14 #4
<ole>

html.dk er temmelig fejlbehæftet. Ikke mindst er deres CSS-tutorial yderst uheldig på en række punkter. W3C er så helt afgjort det bedste sted at hente sine informationer  ;o)

/mvh
</bole>