Avatar billede lassegj Nybegynder
12. maj 2005 - 17:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows 98 installation går i kage - HJÆLP

Hej

Jeg rodede lidt rundt med at installere en brænder i en ældre computer. Pludselig skrev computeren, inden den nåede ind i Windows, at det var sket en fejl, og at Windows skulle genindstalleres for at rette op på fejlen. Det ville jeg så prøve. Men lidt efter den har kørt scandisk på computeren og skal til at starte selve installationen op, kommer den med følgede meddelse:

"Standard mode: Fault outside of MD DOS Extender
EC=000 CS=0307 IP=28DO" (de her koder er der så to linier med)
Så står der at man skal fjerne eventuelle disketter, og genstarte systemet. Men det hjælper selvfølgelig ikke! Hvad kan jeg gøre for at få den til at køre igen? hvad er der galt?

Mvh

Grosen
Avatar billede gratis Nybegynder
12. maj 2005 - 18:13 #1
måske er det denne ting du oplever , http://members.shaw.ca/rickshelp/common_problems.htm#standerror , der er løsnings forslag
Avatar billede usr187 Nybegynder
12. maj 2005 - 18:28 #2
smæk en linux ( evt. gentoo) livecd i, og brug fdisk til at slette dine partitioner med. genstart systemet og geninstallér windows.
Avatar billede lassegj Nybegynder
15. maj 2005 - 19:51 #3
hvad skulle det hjælpe med den linux-cd?
Avatar billede usr187 Nybegynder
16. maj 2005 - 10:27 #4
jeg tror programmet til brænderen har ændret nogle af systemfilerne i windows. prøv at formattere din harddisk så kan det være, at du kan geninstallere windows igen. brug af fdisk er bare et forslag.
Avatar billede lassegj Nybegynder
16. maj 2005 - 10:33 #5
Jeg har formatteret. Det var da jeg havde formatteret, og ville installere windows igen at den gjorde det. Har prøvet fdisk uden hjælp. Ander forslag?
Avatar billede lassegj Nybegynder
19. maj 2005 - 13:53 #6
?