Avatar billede tullemor Nybegynder
12. maj 2005 - 13:54 Der er 3 kommentarer

Fra Illustrator til InDesign giver farveforskel (CMYK)

Hej Eksperter
Jeg har lavet en tegning i Illustrator, med en baggrundsfarve (CMYK 40-19-0-17), og har gemt den som .eps-fil.
Nu har jeg så indsat tegningen i InDesign (med Ctrl-D), lavet en firkant og brugt samme CMYK-farve som fyld - men men men...
der er forskel på farverne!!! Det dur ikke da jeg skal have tegningen fra Illustrator oveni firkanten jeg lige har lavet...

Horfor driller det mig, og hvad kan jeg gøre ved det??
Avatar billede groenaert Novice
12. maj 2005 - 14:01 #1
Hvorfor vælger du ikke blot filer>indsæt og klikker hen til din illustratorfil og sætter den ind?
Avatar billede tullemor Nybegynder
12. maj 2005 - 14:20 #2
Det ER det som Ctrl-D gør!
I min (engelske) version hedder det dog File>Place men det er vel det samme...?
Avatar billede groenaert Novice
13. maj 2005 - 13:26 #3
Undskyld, men jeg havde ikke læst dit spørgsmål ordentligt. Jeg er selv lige begyndt på Indesign, så jeg kender ikke genvejstasterne så godt endnu. Hvis nu indsætter din Illustratorfil i stedet for eps filen hvad sker der så?