Avatar billede grissebassengris Nybegynder
12. maj 2005 - 12:52 Der er 3 kommentarer

Hjælp til billedvisning!

Jeg har et mærkeligt problem. Når jeg får tilsendt billeder via mail og gemmer dem på mit skrivebord på min arbejds computer, for at oploade dem til min hjemmeside, så skal jeg først vælge hvilket program der skal bruges til at åbne dem med.
Fint nok, det gør jeg og jeg tjekker også om de er gemt som jpeg osv. ellers konverterer jeg dem med xnview osv.

Når jeg så har oploadet billederne til min hjemmeside så ligner billederne noget der er løgn. De er fuldstændigt "tværet ud" tværs over skærmen, og ligner noget moderne kunst. Man kan med andre ord kun se en masse farver der ligger horisontalt over skærmen og kan på ingen måde genkende billedet.
Jeg prøvede at se hjemmeiden på andre computere og det viser samme resultat.

Så gjorde jeg det at jeg sendte billederne fra skrivebordet på arbejdscomputeren til min email for at kunne lave det derhjemme i stedet for. Derhjemme gemte jeg billederne på skrive bordet og konverterede dem lige for en sikkerheds skyld med xnview til jpeg, inden jeg slettede de gamle på hjemesiden og oploadede de nye derhjemmefra. Og så ser billederne nomale ud.

DVS. Der er et eller andet galt med min arbejdscomputer. Den gør det hver gang.
Kan det være noget med mit grafik kort?

Eller hvad kan det være?
Avatar billede hassle Nybegynder
12. maj 2005 - 13:01 #1
Det er ikke grafikkortet, da dette ikke har noget med filkonvertering at gøre.
Jeg er ikke bekendt med xnview, men det lader til det er dette der konverterer forkert.
Jeg bruger selv imagemagick.
www.imagemagick.org - freeware der understøtter over 80 forskellige billedformater. (mener jeg)

Ellers - prøv at reinstaller dit xnview - det eneste jeg kan forestille mig er en ændring i indstillingerne skulle ligge til grund for dine forvredne billeder.
Avatar billede hcma Novice
12. maj 2005 - 18:41 #2
mon ikke den server, din arbejdscomputer er koblet op til, krypterer indholdet. Du kan så godt se filtypen, men den smadrer dataene. Prøv at spørge den IT-ansvarlige
Avatar billede hcma Novice
13. maj 2005 - 17:15 #3
grisebassengris >>  er du kommet videre ?