Avatar billede steench Nybegynder
12. maj 2005 - 12:31 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Skifte sprog på XP

Hej

Jeg ved det kan lade sig gøre, at ændre sproget på en XP pro installation. Jeg ved bare ikke hvordan.
Jeg har en engelsk installation der skal gøres dansk. Der findes nogle sprog filer fra en dansk installation CD, der på en eller anden måde skal lægges ind.
Kan nogen guide mig i det, så jeg slipper for at intallere helt forfra ?

/Steen
Avatar billede nva Praktikant
12. maj 2005 - 12:34 #1
Det kan kun lade sig gøre hvis du har en speciel multilanguage version, sp vidt jeg ved
Avatar billede peet49 Nybegynder
12. maj 2005 - 12:35 #2
Du kan ikke ændre på sproget uden en format.
Avatar billede nva Praktikant
12. maj 2005 - 12:39 #3
sp vidt jeg ved = så vidt jeg ved :-)
Avatar billede nva Praktikant
12. maj 2005 - 12:48 #4
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. maj 2005 - 12:49 #5
<steench>: Andre/flere svar muligheder (selvom ovenstående er rigtigt nok) hvis du husker at følge op på dine tidl. spm.:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_2=on&spm_creator=steench&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp
pt. 23 GULE flag
Avatar billede haverslev Novice
12. maj 2005 - 12:53 #6
Nu kommer det an på, hvad du mener med "ændre sprog" i XP
Hvis det er selve operativsytemet XP, ja så er det som nva skriver.
Men er det sprogindstillinger/tegn i f.eks dokumenter, se under Sprogindstillinger i Windows XP:http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=%2Fdirectory%2Fworldwide%2Fda%2Fguides%2Ffaq_windows_xp%2Fc01.asp
Avatar billede ulrich_ Nybegynder
12. maj 2005 - 15:30 #7
Hvis du vil installere. f.eks. dansk ovenpå en engelsk WinXP kræver det en dansk MUI (Multilanguage User Interface).
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2005 - 16:27 #8
Og man installerer ikke oveni ved brug af MUI versioner ;)
Avatar billede steench Nybegynder
14. maj 2005 - 13:08 #9
OK.

Tak for alle jeres kommentarer.
Jeg slipper ikke for en reinstallation
Avatar billede ulrich_ Nybegynder
17. maj 2005 - 08:10 #10
Fik nok formuleret det super forkert, men det jeg mente er at man installerer en anden sprogpakke "ovenpå" standard sproget, som i det her tilfælde er engelsk :-)
Avatar billede nva Praktikant
17. maj 2005 - 10:42 #11
Undskyld mig, men jeg synes da vi var flere der svarede rigtigt - måske ikke det svar du ønskede men alligevel :-(
Avatar billede steench Nybegynder
17. maj 2005 - 11:49 #12
nva : det er svært at give point til kommentarer.
ulrich : det er nok korrekt, men iflg. min leverandør kræver det en ekstra licens.
Avatar billede nva Praktikant
17. maj 2005 - 11:53 #13
Hvis du mener at en kommentar er rigtig bør du bede om at der lægges et svar. Som du måske har bemærket er der delte meninger om man bør lægge svar eller kommentarer. Mange lægger først et svar når deres løsning er blevet godkendt.
Avatar billede ulrich_ Nybegynder
17. maj 2005 - 13:06 #14
steench: Det kræver en licens på MUI-pakken, ja. Det er korrekt. :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. maj 2005 - 19:40 #15
steench> detter er bare lidt info:
XP i MUI version findes pt. kun til pro udgaven.
Det er en standard licens, hvormed man har ret til at skifte mellem 33 forskellige sprog.
Jeg har her uploadet en guide i at lave XP MUI (som pr. default starter op i engelsk) om til dansk (godt nok til Fujitsu Siemens computere, men virker nu fint på en Delle f.eks. ;): http://frip.dk/hotpop/XPMUI.pdf
Avatar billede ulrich_ Nybegynder
18. maj 2005 - 08:09 #16
Fin guide john_stigers. Må man spørge hvorfor du har valgt FSC maskiner? :-)

Virker de MUI's der fulgte med FSC-maskiner, også på andre klienter?
Avatar billede steench Nybegynder
18. maj 2005 - 08:22 #17
Tak for info john.
Har jeg ikke ret i, det drejer sig om en oem licens ?
Så hvis man ønsker at installere en mui på andre maskiner, skal der lige nogle licensting på plads ?
Avatar billede ulrich_ Nybegynder
18. maj 2005 - 08:27 #18
Det er korrekt steench. :-)

De fleste OEM klienter idag  bliver leveret med MUI-pakker, for at komme "bredt" ud til brugerne. Dvs, selvom du sælger PC'en til en dansker, eller en svensker, er der ikke mere administration, og arbejde :)
Avatar billede haverslev Novice
18. maj 2005 - 20:28 #19
ulrich_18/05-2005 08:09:05 > ang, din øverste kommentar:
Det er "skjult" reklame, han sælger jo den slags ;o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. maj 2005 - 22:22 #20
ulrich> jeg sælger det :)
steench> korrekt ;)
Avatar billede ulrich_ Nybegynder
19. maj 2005 - 12:57 #21
John_stigers:

Hvem sælger du for? :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. maj 2005 - 20:17 #22
Rosenmeier IT Distribution ;)
Avatar billede ulrich_ Nybegynder
20. maj 2005 - 08:09 #23
Det er jo logisk så :-)