Avatar billede ash Nybegynder
03. april 2001 - 09:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Power-knap fungere ikke

Hejsa alle

En af mine bekendte har lige fået et problem.
Hans \"power\"-knap fungerer \"ligepludselig\" ikke.

Jeg troede først at stikket var faldet af bundkortet, men det ser det ikke ud til.

Er der nogle der har en ide om hvad der kunne være galt - alle tænkelige scenarioer
(computeren er købt i et lavpris varehus, så der er ikke meget hjælp at hente)

Avatar billede jdaugaard Nybegynder
03. april 2001 - 09:42 #1
Hvordan virker ikke?? Er det en atx-strømforsyning?
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
03. april 2001 - 09:45 #2
Hvordan \"Lige pludselig\" ?
har han ik gjort noget ved den ?
Avatar billede makse Nybegynder
03. april 2001 - 09:46 #3
Det kan være en af ledningerne, der er hoppet af oppe ved kontakten.

Prøv også at sætte en jumper på bundkortsstikket. Hvis den starter, så er det kontakt eller ledning, der er defekt.

Avatar billede cstern Nybegynder
03. april 2001 - 09:46 #4
Det kan være at den del af knappen der sidder i selve kabinettet (altså bagved selve knappen på fronten) er gået løs. Det sker af og til, især i Enlight kabinetter.
Avatar billede ash Nybegynder
03. april 2001 - 09:47 #5
Det er ATX.
Han slukkede for den - og om aften ville den ikke tænde?

(det lyder mærkeligt, det er derfor jeg prøver jer herinde :-) )
Avatar billede ash Nybegynder
03. april 2001 - 09:49 #6
Det er åbenbart noget med ledning/knappen på selve kabinette.
Jeg prøvede med jumper, og så kan den godt tænke

Tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2001 - 14:53 #7
Tjek også hvad der står inde under windows, at der skal ske, når man trykker på den.