Avatar billede madonion Nybegynder
12. maj 2005 - 09:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Samme billede på 2 skærme?

Hej Alle.

Jeg har udskiftet mit ATi Radeon 9500 pro med et nVidia Geforce 6800GT, og er egentligt meget glad for det.
Mit problem er bare at få afspillet film på det nye grafikkort. Jeg har, lige som på mit gamle grafikkort, sluttet min skærm til VGA udgangen og mit TV til TV-OUT udgangen. Når jeg vil afspille film tænder jeg TV-OUT ved at vælge "clone" i indstillinger for grafikkkort og så har jeg windows på begge udgange (TV-OUT og VGA), så langt ingen problemer.
Problemet opstår når jeg starter en DVD-film. Når jeg afspiller den så har jeg kun billedet af filmen på VGA udgangen, og en SORT afspiller på TV'et. Hvis jeg skifter TV til at være primær skærm har jeg billedet på TV'et men en SORT afspiller på VGA skærmen. Kan jeg ikke få det indstillet så jeg kan se filmen på begge skærme samtidig? Det kunne jeg med mit gamle ATi kort, da det havde en "theater options" hvor jeg kunne vælge "same on all". Er det ikke muligt med nVidia kortet?
Grunden til at jeg gerne vil have billede på begge steder er at jeg ikke kan se mit TV derfra vor min PC står, og før filmen går igeng er der jo hene DVD menuen jeg skal igennem og have klikket på DANSK, TEKSTER, osv osv før filmen starter. Ville virkeligt gerne have billede på begge steder samtidig, kan jeg det?

På forhånd tak.
Avatar billede huset Praktikant
12. maj 2005 - 09:20 #1
Har samme kort, og havde smame problem.

Løste det via denne
http://www.danborg.org/exp/tvout.htm
Avatar billede madonion Nybegynder
12. maj 2005 - 09:47 #2
Tak for svar. Jeg venter lige med at give point til jeg har været hjemme og teste om det virker for mig - ok?
Går det an at bruge din guide selv om man har været inde at pille ved indstillingerne. Jeg synes guiden lægger lidt op til at det skal være på et "frisk" installation af windows?
Eller kan jeg måske prøve at geninstallere driveren, så det "ligener" en frisk installation?
Avatar billede huset Praktikant
12. maj 2005 - 09:50 #3
Kan du sagtens :D

F.eks tilbyder mit grafikkort ikke mulighed for dualview, men skulle i stedet for bruge clone.

Du kan også skifte indstillinger ved at når du har valgt clone at højreklikke på TV på den lille skærm der fremkommer. Der kan du sætte den også
Avatar billede c-holst Novice
12. maj 2005 - 13:56 #4
Når det er dvd film der er tale om, og de afspilles med fx powerdvd, burde du have filmen på begge skærme. Jeg er dog ikke sikker på, at det virker så godt, hvis du fx afspiller med mediaplayer eller hvis det er en divxfilm.
det plejer jeg at regulere her

gå nu ind i vingemenuen "full screen video"
skal dit tv-out primært bruges til videovisning, hvor afspilleren styres via din pcskærm vælg da secondary display.
vil du styre din afspiller og alle funktioner via din tvskærm, vælg da disable

jeg har så en mus ved tvskærmen, som jeg bruger til at styre computeren med. men som sagt, så har jeg kun fået det til at fungere optimalt med powerdvd og dvdfilm, mens mulighederne er lidt mere begrænsede ved divx og mediaplayer
Avatar billede madonion Nybegynder
12. maj 2005 - 15:05 #5
C-Holst> Det er dvd film jeg afspiller med WinDVD, men jeg har kun billedet det ene sted. Jeg kan vælge mellem primær og secondary skærm når jeg har valgt "Clone" og den der så er primær er der film på, og den secondary har jeg blot en sort afspiller.
Jeg har godtnok min afspiller på skærmen med play knap, volumen, skip fwd og back osv osv. Jeg har også hele mit windows, men selve film-vinduet er sort. Det er et problem for mig da jeg så ikke kan se DVD-menuen, hvos man får startet filmen eller set ekstra materialet.
Det var ikke noget problem på mit gamle Radeon kort da det havde en "theater mode" hvor jeg kunne vælge "same on all" så jeg så NØJAGTIGT det samme billede på begge skærme, i hver sin opløsning, og kunne styre filmen fra PC'en, til den var igang, og derefter sætte mig ind i sofaen og se filmen. Kan det passe at det ikke kan lade sig gøre på et nVidia kort?
Går hjem og tester "HUSET'S" svar og ser om det der det der skal til.
Avatar billede madonion Nybegynder
12. maj 2005 - 19:29 #6
Begge forslag til en løsning bygger på en "vinge menu" der hedder "full screen video" - Den menu har jeg ikke, så jeg sidder stadig meget fast?

Bruger nyeste driver fra nVidia.com 71.89.
Avatar billede huset Praktikant
12. maj 2005 - 19:33 #7
Du skal højre klikke på filmen NÅR du afspiller den. Altså på billedet. Der vælger du full screen :D

Hent media classic. Det er kanon til dette.
Avatar billede madonion Nybegynder
12. maj 2005 - 19:58 #8
Jeg har nu fået den "full screen menu" frem i driveren ved at køre en "TV Wizard", så fik jeg da den frem. Derinde kan jeg vælge mellem de "full screen video controls" som der er snakket om. De kan stå til primary, secondary eller disable. Jeg har billede på begge skærme når jeg har startet filmen hvis jeg vælger enten primary eller secondary, men når jeg afslutter filmen hopper den tilbage på disable.
Dvs at hver gang jeg skal se film skal jeg sætter opløsningen til 800x600, aktivere TV som primær og ændre full screen display tools.... Lidt besværligt må jeg sige ;)
Avatar billede madonion Nybegynder
12. maj 2005 - 20:46 #9
HUSET> Du får mine point. Jeg blev ledt på rette spor af dig, men det er stadig ikke optimalt. Jeg har nu indstillet mit system således at den altid står på "clone" under nView. Det eneste jeg så skal gøre når jeg starter en film er at gå i indstillinger for GF8600GT -> "full screen video" -> "full screen device" -> "secondary". Men dette kan FØRST gøres når filmen er startet på VGA skærmen, og når "secondary" så vælges i den menu kommer der full screen på TV'et. Det er vist den nemmeste måde at få det til at køre nogenlunde. Tak for råd.
Avatar billede c-holst Novice
12. maj 2005 - 20:58 #10
ahh, lad mig lige tjekke op på min driver i en gang i morgen. det skal da kunne køre bedre end nu
Avatar billede huset Praktikant
13. maj 2005 - 15:40 #11
Du er velkommen du