Avatar billede kennethjen Nybegynder
11. maj 2005 - 19:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Msn virker, men Internet explore virker ikke.!

Hej Alle

jeg har et lille problem som jeg håber i kan hjælpe lidt med

Jeg har 3 computere sat i netværk, men kun 1 af dem kan gå på nettet..  Det er en normal internetforbindelse fra TDC, dog uden router.

Messenger virker,men får hele tioden DNS fejl på alle de andre computere.

Min første tanke var at TDC ikke udelte mere end en IP, men efter som at alle de andre maskiner får en ip+dns addresser burde det vil ikke være noget probelm.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. maj 2005 - 19:53 #1
hvilken forbindelse har du.?
er det adsl el. lign. så prøv at sætte Lan til " automatisk registring at ip-..."
i Funktioner/forbindelser
Måske det kræver en genstart før det virker..?
Avatar billede kennethjen Nybegynder
11. maj 2005 - 19:58 #2
Det har jeg faktisk gjort bare en ganske normal TDC ADSL linie er det ikke automatisk reg af proxy instillinger du mener??
Avatar billede nva Praktikant
12. maj 2005 - 08:32 #3
Jeg vil mene du skal have en router - eller lade den ene pc være server for de andre. Men helt ærligt har jeg ikke meget forstand på det  :-)
Avatar billede savle Nybegynder
13. maj 2005 - 20:23 #4
den ene maskine skal dele interforbindelsen, de to andre skal have deres gateway fra den den som deler.
hvordan har du sat dem sammen ?
jeg har to netkort i den pc som virker som server, og sat vores andre pcer til en switch, men så skal den som deler være tændt, serveren, før de andre kan komme på internet, hvis du bruger en router behøver man ikke at have en sat op til at dele forbindelsen, og de kan alle komme på internet som de har lyst.
Avatar billede nva Praktikant
18. maj 2005 - 09:44 #5
Lægger et svar som du kan afvise, hvis jeg tog fejl eller acceptere, hvis jeg havde ret.