Avatar billede extreme-gamer Nybegynder
11. maj 2005 - 16:07 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

valg mellem 2 bærbare

hey

jeg skal til at købe en bærbar computer.
Den skal først og fremmes bruges til spil
lige nu står valget mellem:

shg note 9000 serie med:

Centrino 750(1,8Ghz - 533FSB)
1024 MB DDR333 ram
80GB Harddisk (16MB Cache)
15" TFT 1400 * 1050 LCD skærm
DVD±RW Dual Layer
ATI Radeon M26 X700/256MB grafikkort

eller

Zepto Znote 4200

2,0 GHz Intel Pentium M (dothan) 400 2MB cache
15" SXGA LCD på 1400x1050 Pixel
ATI Mobility Radeon 9700Pro 128MB Grafikkort
60 GB 7200 RPM Hitachi harddisk
8x speed Dual layer DVD brænder

Er også modtagelig over for andre alternativer.

Palle
Avatar billede huset Praktikant
11. maj 2005 - 16:14 #1
1 maskine er "centrino 2" og anden er dothan baseret.

Sonoma som den første også er kendt under, tilbyder ting som S-ATA diske, DDR 2, Dual channel, PCI Express, og en forhøjet systembus på 533MHz.

Dette er for så vidt ok, men noget mangle glemmer, er at dette sluger strøm!

Var det mine penge holdt jeg mig den den "ældre" dothan, som performer fuldstændig på samme fod som den første.

Vær også opmærksom på din harddisk på de maskiner, er med 7200RPM. Dette vil resultere i larm!

5400RPM er ALT nok, men ripper du mange film osv, er 7200RPM rart.

Alternetiver kan være disse.

http://laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusV6V

http://laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM6800Ne --> super fed maskine!

http://laptop4u.dk/varer.php?serie=Vega259 --> læg mærke til 256MB ¨på grafikkortet

http://laptop4u.dk/varer.php?serie=AcerTravelMate8100
Avatar billede huset Praktikant
11. maj 2005 - 16:19 #2
Velkommen til eksperten

Husk at nærlæse reglerne, så vil du have meget nemmere ved at færdes herinde

http://expfaq.1go.dk/

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede jiemex Nybegynder
11. maj 2005 - 16:40 #3
www.pcdirect.dk

Kig på Zepto 6515WD. Den har jeg selv lige bestilt. En hel del bedre end de to der. SHG er heller ikk ligefrem kendt for kvalitet.
Avatar billede huset Praktikant
11. maj 2005 - 16:46 #4
hvor har du det fra jiemex??

SHG notebooks er ofte Asus maskiner!

Så den holder ikke fem flade øre :D

Den omtalte maskine du har bestilt, indeholder alle former for stømtyveri, så gør dig klar at batteritiden er forkortet, der til at du skal anskaffe dit et batteri til multibay :D
Avatar billede extreme-gamer Nybegynder
11. maj 2005 - 17:11 #5
gode forklaringer huset.
men hvilken maskine ville være den bedste at vælge???
Avatar billede huset Praktikant
11. maj 2005 - 17:13 #6
Har testet utallige med den nye Sonoma, og jeg er ikke begjestret.

Ville personligt tage dothan. Men vil du med på beatet, så skal du tage Sonoma (altså nummer 2)
Avatar billede huset Praktikant
12. maj 2005 - 08:48 #7
Fået svar nok??
Avatar billede Hald Praktikant
12. maj 2005 - 08:54 #8
Kender du til Alienware ? hehe det er seriøse gamer pc'er!

http://alienware.dk/Product_Pages/notebook_all_gaming.aspx

de kan configureres så de passer til dine ønsker.

Jeg har lige læst en test hvor det var en Zepto maskine der vandt over alle de andre, så jeg vil nok på forhånd have et positivt syn på den maskine.
Avatar billede huset Praktikant
12. maj 2005 - 09:04 #9
Tjek lige vægten på alienware!

Det er jo slæbbare
Avatar billede extreme-gamer Nybegynder
12. maj 2005 - 13:53 #10
jaa nu er vi ved at være der.
men det er nu lige et sidste spørgsmål.
da den mest skal bruges til lan-party vil den næsten altid have et strømkabel tilsluttet.
så batteri levetiden er ikke så vigtig.
hvad for en vil have den bedste performance???
Avatar billede milo Nybegynder
12. maj 2005 - 13:59 #11
Hvorfor overhovedet bruge en bærbar hvis den kun skal bruges til spil?

Du kan jo få en stationær til samme penge, som er mindst dobbelt så god.

En bærbar 14" skærm er heller ikke optimal at spille på.
Avatar billede extreme-gamer Nybegynder
12. maj 2005 - 16:43 #12
hvordan fanden vil du slæppe en stationær med til udlandet? :D
og desuden har jeg lige købt en ny stationær
Avatar billede huset Praktikant
12. maj 2005 - 16:58 #13
Levetiden på dem er ikke stor i forskel, men nummer 1 er en smule længere?

Du skal regne med ca. 4 ½ time ved idle og 3 ½ ved fuld load (måske 4.

Er det svar nok, kan du markere mit navn i boksen forneden til venstre og trykke acceptere
Avatar billede extreme-gamer Nybegynder
13. maj 2005 - 14:25 #14
tak for hjælpen huset.
nu har jeg bestemt mig
Avatar billede huset Praktikant
13. maj 2005 - 15:37 #15
Du er velkommen