Avatar billede eraserhead Nybegynder
11. maj 2005 - 15:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Script, der vise tilfældig tekst fra tekstfil?

Findes der et javascript / applet, der kan vise en tilfældig tekst fra en tekstfil?

Det skal være nemt at bruge - jeg er novice!

Det skal bruges til nyheder, der tilfældigt vises udfra en tekstfil.
Avatar billede olebole Juniormester
11. maj 2005 - 16:00 #1
<ole>

Nej, ikke umiddelbart fra en .txt-fil ... ikke med JavaScript i hvert fald. Måske med en Java-applet, men det skal du nok spørge om i Java-kategorien. Java og JavaScript har ikke mere med hinanden at gøre end vintertøj og syltetøj  :)

Du kan dog lave noget med nyhederne skrevet i et array i en .js-fil ... men hvordan skal det bruges - og hvornår skal teksten vises? På onload af siden eller på en brugerhandling?

/mvh
</bole>
Avatar billede eraserhead Nybegynder
11. maj 2005 - 16:32 #2
Jeg er allerede stået af!
Jeg kan ikke programmere i java. Jeg kan til nød bruge en applet.

Der skulle gerne vises noget nyt fra txt-filen ved bestemte intervaller - f.eks. hvert 20. sekund.

Samtidig skal det gerne være med en randomfunktion så det er tilfældigt hvad der vises!
Avatar billede eraserhead Nybegynder
12. maj 2005 - 12:38 #3
Jeg fandt en lille ASP-ting, der kan gøre tricket...