Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2005 - 10:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hukommelse kunne ikke "written"

Det er den prompt jeg har fået. Jeg har arbejdet på en db i længere tid og det har kørt i en periode, hvor jeg har opdateret jævnligt. Så opdaterede jeg igen (uden backup, ups...) og nu virker det ikke fra andre pc'er end min egen??? Programmet lukker ned og sender fejlmelding og alt det der. Hvad sker der og især hvad gør jeg, det SKAL virke NU....

Hjælp!!!!!~(
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2005 - 11:56 #1
Jeg har fået det igang ved at fjerne alle accmdRefreshPage og alle .Requery, men det holder jo selvfølgelig ikke i længden, men nu er ledelsen pacificeret en smule.

Hvad kan der være galt... Jeg fandt også en anden måde at få programmet igang på, jeg kunne fjerne en bestemt underformular. Dette er selvfølgelig yderst interessant og vil være her jeg forsøger at tage fat. En ydelsesanalyse på denne subform giver dog intet resultat.
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
13. maj 2005 - 10:46 #2
Det er meget svært at hjælpe dig, fordi at du ikke rigtig giver nogen beskrivelse af dit problem.

Det nærmeste du kommer på at beskrive problemet er: "Det virkede før, og nu virker det ikke mere".

Prøv at beskrive problemet mere i dybden end denne meget korte sammefatning. Evt beskriv hvad det er mening at databasen skulle gøre.

/RBJ
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2005 - 13:45 #3
Ja, du har har ret...

Jeg har stået på hovedet i databasen nu i 2 døgn og problemet er der stadig, den crasher!~(

MEN, jeg har fået pin-pointed de forhold, som gør sig gældende når det sker.

1. Subformen har ingen hits.
2. SubSubformen har selvfølgelig heller ingen hits. Dette nævner jeg fordi, at hvis jeg sletter denne, så kører programmet.
3. Jeg bruger RefreshPage

Ud over dette ser alt ud til at være i fineste orden og jeg kan kompilere og reparere og sågar køre det på min egen pc (den nyeste på virksomheden), men alle andre crasher (samme software og også nyere pc'ere).
Avatar billede kieldjen Nybegynder
19. maj 2005 - 12:51 #4
Hej Severin

Kan det have noget at gøre med at du har en anden default printer i forhold til de andre brugere?

Mvh Kield
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2005 - 09:30 #5
Hej Kield

Jeg har en lokal printer, de andre er på netværk.
Avatar billede kieldjen Nybegynder
23. maj 2005 - 09:53 #6
Jeg tror ikke dit problem decideret har noget med dine formularer eller koden at gøre. Mit bud ligger i printerdriveren.

Prøv at installere den samme driver som du har på en af de andre pc'er og gør den til standardprinter. Test så igen.

Hvis du ikke oplever problemer med din database, kan du installere en win 2000 printerdriver. (Jeg går ud fra at det er win XP maskiner)

Mvh Kield
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
23. maj 2005 - 09:59 #7
Det kan oxo være en manglende OCX på alle de andre maskine.... Check din VBA kode(hvis du har noget af dette) og se som der er referencer til nogle specielle OCX'er
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2005 - 12:46 #8
rbj fb>referencer er iorden
kieldjen>hvis det er printerdriveren hvad er så løsningen?
Avatar billede kieldjen Nybegynder
23. maj 2005 - 13:02 #9
Afinstallér printerdriveren. Download en win 2000 driver og installér denne i stedet.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2005 - 08:53 #10
Det var ikke printerdriveren!~(

Jeg har bygget mig uden om problemet, så hvis der ikke er flere forslag vil jeg snarest lukke spørgsmålet.

Tak for hjælpen!~)
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2005 - 12:50 #11
CU!~)