Avatar billede ttrold Praktikant
10. maj 2005 - 23:23 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Min computer hakker!

Hej.

Jeg har lige fået ny computer. Den er rigtigt fed og jeg er glad for den, men det er som om at efter noget tid, når den har stået og kørt begynder den at hakke. Det er allesteder, når jeg spiller, når jeg ser film - ja selv når jeg sidder og skriver det her. Sådan ca. hver 3-4 sek.

Hvad kan det skyldes og hvordan afvikler jeg det?

/TTrold
Avatar billede stemme Nybegynder
10. maj 2005 - 23:30 #1
hey der.. det kan skyldes mange ting!
virus / spyware / mange installerede programmer / måske hardware...
/ varme....
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. maj 2005 - 23:30 #2
Kører du XP med SP2 ?
Avatar billede ttrold Praktikant
10. maj 2005 - 23:33 #3
ja det gør jeg
Avatar billede ttrold Praktikant
10. maj 2005 - 23:35 #4
det er som om det kommer når jeg har benyttet min TV-Tuner i et stykke tid - uden jeg vil udelukke noget som helst andet. Jeg har både Adaware, Norton og Spy Robot lagt ind, så jeg tvivler på, at det har noget med det at gøre!
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. maj 2005 - 23:38 #5
Så fjern din TV-tuner i enhedshåndtering, og pil den fra din PC, og hvis den så holder op med at hakke, ja så er det TV-tuneren der forårsager det.

Din TV-tuner, er det et PCI kort, eller USB/firewire. ?
Avatar billede stemme Nybegynder
10. maj 2005 - 23:39 #6
tja... så skal du vel bare test den.. pille den ud (tv-tuneren) køre et par dage uden, og se om det hjælper...
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. maj 2005 - 23:41 #7
Husk lige at fjerne den fra enhedshåndteringen også.
Avatar billede ttrold Praktikant
10. maj 2005 - 23:43 #8
thja, det var da lidt dumt. Jeg har jo købt den tv-tuner fordi jeg skulle bruge den. Men jeg har forsøgt at pille den fra og jeg har ikke lagt mærke til noget i den tid, men det er som om det kommer efter den har kørt i noget tid, men jeg vil som sagt ikke udelukke, at det kan skyldes noget andet for der er ingen regel for hvornår det sker!

Det er USB!
Avatar billede stemme Nybegynder
10. maj 2005 - 23:45 #9
men det ville da være bedre med en der virkede, hvis det er det ;-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. maj 2005 - 23:48 #10
Du kunne også prøve en anden USB port ! !
Avatar billede ttrold Praktikant
11. maj 2005 - 00:10 #11
er prøvet - jeg havde håbet der var nogle der kunne komme med noget mere brugbart som ikke indebærer, at jeg skal udskifte min TV-Tuner - fx. opdateringer til mit grafikkort som jeg ikke selv kan finde (ATI FIRE GL T2) eller noget?
Avatar billede halifax Nybegynder
11. maj 2005 - 02:14 #12
Har du set i joblisten - tast Ctrl+Alt+Delete samtidig - om der er programmer eller processer, der beslaglægger cpu kraft, som får den til at hakke.
Avatar billede nopsen Ekspert
11. maj 2005 - 02:38 #13
hvis du ikke kan finde driver til dit ATI kort, så mangler du måske også drivere til resten?
for så er det ikke mærkeligt det hakker. grafikkort driveren alene kan ikke gøre det, den henter du forøvrigt her
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27
resten af dit system kender jeg ikke, så hvis du ikke selv er sikker kan du hente dette program som kan fortælle hvad der er i maskinen
http://www.lavalys.com/products.php?lang=en
kopier evt loggen herind, så kan vi hjælpe hvis du ikke selv kan finde driverne.
Avatar billede huset Praktikant
11. maj 2005 - 09:05 #14
Du har selvfølgelig installeret drivers til din bundkort ikke? ellers vil dine dele ikke arbejder godt sammen.
Avatar billede huset Praktikant
13. maj 2005 - 16:02 #15
Hvordan ser det ud??
Avatar billede ttrold Praktikant
14. maj 2005 - 11:03 #16
ikke så godt. Jeg sender svar retur i aften - undskyld jeg har været væk fra tråden så længe
Avatar billede huset Praktikant
14. maj 2005 - 11:18 #17
Husk at lukke igen når du ikke ønsker mere support
Avatar billede ttrold Praktikant
16. maj 2005 - 02:14 #18
alt det der i skriver er installeret - computeren installerede jo, som sagt, sig selv med drivere og alt andet.
Avatar billede nopsen Ekspert
16. maj 2005 - 02:55 #19
hvad mener du med at den installerede sig selv og driverne?
hvis det du mener er at windows selv har installeret diverse drivere, er det ikke det bedste.
så skal du installere de nyeste du kan finde til dit bundkort og diverse enheder fra producenten af disse, som jeg skrev før.
Avatar billede halifax Nybegynder
16. maj 2005 - 11:51 #20
I et andet spørgsmål oplyser du at din pc er ASUS A8N SLI. Den er med det nye nForce4 SLI chipset. Det er så nyt at en standard XP installation næpe indehlder de rigtige drivere til bundkortet, chipset m.m.

Var der ikke en driver cd-rom med til computeren, som du skal bruge?
Elers er Asus siden med drivere her (som oplyst i dit andet spm.)
http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=A8N-SLI%20Deluxe&Type=All
Avatar billede halifax Nybegynder
16. maj 2005 - 11:53 #21
Hov - det link var til A8N SLI Deluxe. Driver til alm A8N SLI er her
http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=A8N-SLI&Type=Drivers
Avatar billede ttrold Praktikant
16. maj 2005 - 13:41 #22
nej, det var min lillebrors computer ;o) _ jeg har en bærbar IBM t42p (2373HTG)
Avatar billede nopsen Ekspert
16. maj 2005 - 21:14 #23
er det en bærbar vi taler om? det ville ha hjulpet en del, hvis vi havde vidst det fra starten.
drivere til bærbar skal hentes hos producenten, her er et direkte link til dem:
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=MIGR-55386
Avatar billede huset Praktikant
17. maj 2005 - 07:31 #24
Ak, ja det gør jo ligesom en forskel!
Avatar billede ttrold Praktikant
17. maj 2005 - 11:13 #25
ejj, som jeg har hele tiden har sagt. Jeg har lagt alt ind. Da jeg tændte min computer første gang, lagde computeren selv det hele ind incl. et opdateringsprogram til alle programmer og drivere, som den også selv startede afviklingen af.

beklager jeg ikke har skrevet, at det var en bærbar - det er jer der er eksperterne og mig der er kunden ;o)

/ttrold
Avatar billede huset Praktikant
17. maj 2005 - 11:40 #26
Ja, men ved eksperten ikke hvad problemet omhandler er det jo svært.

Du skal hente grafikkortsdriver på producentens hjemmeside
Avatar billede ttrold Praktikant
18. maj 2005 - 01:55 #27
.. LÆS hvad der står ovenover - de er hentet. Citat:"Da jeg tændte min computer første gang, lagde computeren selv det hele ind incl. et opdateringsprogram til alle programmer og drivere, som den også selv startede afviklingen af." Citat slut

Jeg er ked af, at jeg ikke oplyste det fra starten. Det har jeg skrevet. Beklager meget!

/TTrold
Avatar billede nopsen Ekspert
18. maj 2005 - 03:05 #28
du må lige bære over med vores forvirring, det er svært at danne sig et ordentligt billede af hvad der sker, uden en lidt mere præcis beskrivelse.
du skrev selv "fx. opdateringer til mit grafikkort som jeg ikke selv kan finde (ATI FIRE GL T2) eller noget?"
så tror vi jo der mangler drivere, men senere skriver du at den selv har lagt det hele ind. derfor foreslår vi en opdatering, da de medfølgende drivere kunne være gamle.
men først nu får vi at vide at de også automatisk er opdateret.
derfor forstår jeg ikke lige hvad du mente med at du ville ha hjælp til opdateringen af grafikkort, som du skrev tidligt i tråden.

du skriver du har adaware, spybot og norton inde.. husker du også at opdatere og scanne dem jævnligt?

angående din tv tuner, så fandt jeg aldrig ud af om det afhjalp problemet at koble den fra og afinstallere den i systemet?
ved godt du ikke mener det er brugbart, da du gerne vil bruge den som du skrev, men hvis det er årsagen kan vi lige så godt få det afprøvet, om ikke andet så for at udelukke det og undgå evt videre fejlsøgning.
Avatar billede ttrold Praktikant
18. maj 2005 - 11:09 #29
jeg fatter ikke det her! jeg skriver jo, at jeg !beklager! at jeg ikke har skrevet det. Hvor mange gange skal jeg skrive det mere. Jeg har også skrevet undskyld!?!?

Det var helt og holdent en fejl fra min side - beklager meget! Stop så med at skrive, at det ikke var jeres fejl. Det ved jeg godt.

Det med driverne var bare fordi, at jeg ved, at fx med grafikkort til stationære, kan det nogle gange hjælpe at ligge en ældre driver ind. Derfor ville jeg gerne vide hvor jeg kunne hente opdateringer.

ja, de er opdateret - og jeg har faktisk altid et par Critical Objects: "Vendor: Tracking Cookie, Type: IECache Entry and Catagory: Data Miner" - jeg ved ikke om de kan have noget at sige i den her sag - men de er der hvergang jeg bruger ad-aware.

jeg har prøvet at koble tv-tuner fra og det lader tilsyneladende til at det virker, men når det er så forskelligt, er det ikke til at sige med sikkerhed. Men ok, hvis vi siger det er det - kan man så gratis hente et eller andet program til at tømme cachen eller hvad det hedder, rammene evt. på grafikkort, hvor der nu må ophobe sige data, som gør at det sker. Men så er det bare mærkeligt, at det ikke er konstant, men at den hakker.

/ttrold
Avatar billede nopsen Ekspert
18. maj 2005 - 18:32 #30
rolig nu, jeg forventede ikke yderligere undskyldninger eller noget, jeg ville bare forklare hvorfor vi blev forvirrede :)

så længe di sørger for at fjerne de tracking coockies og de andre ting den finder, så tror jeg ikke det har noget med det at gøre.
hvis problemet er tv tuneren som det ser ud til, så kan det være at driveren til denne skal opdateres, hvis du ikke har prøvet eller ved hvor, så skriv hvilken model det er.
Avatar billede ttrold Praktikant
18. maj 2005 - 19:09 #31
ok ;o)

Leadtek Winfast USB II Deluxe - jeg har ikke fundet nogle driver opdateringer - kun opdateringer til det program der fulgte med

/TTrold
Avatar billede nopsen Ekspert
18. maj 2005 - 20:00 #32
her er den nyeste driver til dit kort
http://www.leadtek.com.tw/eng/support/download.asp?downlineid=103&downline=WinFast%20TV%20USB%20II%20(Deluxe)
ved ikke om den er nyere end den du har, men det skader ikke at prøve.
Avatar billede huset Praktikant
29. maj 2005 - 09:13 #33
Er tiden moden til at høre lidt feedback, eller få lukket spørgsmålet, hvis dette ikke længere er til gavn for dig??

Vi gør sådan
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede huset Praktikant
11. september 2005 - 07:46 #34
Mon det er på¨tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede huset Praktikant
17. januar 2006 - 09:06 #35
Kunne man efterhånden forvente feedback fra dig opretter, eller på anden måde du gad bruge tid på at lukke spørgsmålet igen?

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede ttrold Praktikant
13. maj 2006 - 12:08 #36
huset og nopsen.. smid et svar. mit problem er ikke løst, men i må gerne få mine point. beklager at jeg ikke har lukket tråden før nu, men jeg fik det aldrig til at virke og pludselig skulle jeg ud at rejse og så havde jeg glem alt om det. beklager
Avatar billede nopsen Ekspert
13. maj 2006 - 15:29 #37
Behold du bare dem selv :)
Avatar billede ttrold Praktikant
13. maj 2006 - 15:30 #38
det gør jeg i så fald.. må hellere få lukket den her tråd. ned det gode vejr og tak for hjælpen i hvert tilfælde!
Avatar billede huset Praktikant
14. maj 2006 - 07:58 #39
Behold dem bare selv ja :D