Avatar billede delpirzola Nybegynder
03. april 2001 - 00:17 Der er 17 kommentarer

netværk??????

jeg skal lave et netværk mellem mine to putere, den ene er med win2000 og den anden med win98. den med win2000 er den der er tilsluttet min adsl router, og der sidder 2 netkort i den og 1 i den anden. og jeg vil samtidigt gerne kunne gå på nettet med begge putere, og det skal være uden en hub.....

på forhånd tak.... :o)
Avatar billede handmade Nybegynder
03. april 2001 - 00:21 #1
Højreklik netværkssteder på skrivebordet. Under egenskaber for det netkort der tilsluttet routeren, afkrydser du \" del denne forbindelse\". Den anden maskines netkort skal modtage en IP adresse automatisk - og så kører det..
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2001 - 00:53 #2
Ja handmade, hvis udbyderen understøtter dette. CC gør det f.eks. ikke.;o)
Avatar billede handmade Nybegynder
03. april 2001 - 08:25 #3
Kharder,
Jeg gik ud fra, at vi snakkede om en Cisco. Den understøtter DHCP, hvad enten vi snakker om CC eller WOL. Hvordan det funker med Tele Danmark ved jeg faktisk ikke helt. Ellers forstår jeg ikke hvad du mener?
Avatar billede delpirzola Nybegynder
03. april 2001 - 13:07 #4
jeg er ked af det men nu har jeg fået win98 på begge mine putere, så hvad er det nemmeste nu. jeg har wingate hvis det er noget der kan hjælpe min situation. men jeg fatter minus af det der med netværk..... :o)
Avatar billede delpirzola Nybegynder
03. april 2001 - 13:55 #5
ang. udbyder: jeg har adsl hos cyberchitty, og en cisco 677 router....hvis det er til nogen hjælp
Avatar billede handmade Nybegynder
03. april 2001 - 14:27 #6
Så vil jeg anbefale dig at bruge denne vejledning, såfremt du har Windows98 SE. http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm
Ellers vend lige tilbage, så kører vi det med wingate eller winroute :))
Avatar billede delpirzola Nybegynder
03. april 2001 - 14:59 #7
handmade
ok....mange tak, det prøver jeg lige. men det er ikke sikkert jeg fatter en brik af det. :o)
Avatar billede handmade Nybegynder
03. april 2001 - 15:01 #8
Behøv\'s du heller ikke (endnu), just do it :)))
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
03. april 2001 - 16:45 #9
Hvis du skal lave netværk uden hub skal du også huske et krydset kabel :o) Altså et specielt RJ45 kabel der kan gå direkte fra netkort til netkort... bare spørg i butikken.. (der hvor jeg handler er de røde)

Hvis du kører win98 SE (og ikke alm. win98) kan du med fordel bruge Internet Sharing, ellers er du nødt til at bruge et af de proxyprogrammer du selv omtalte :o)

-Mav
Avatar billede delpirzola Nybegynder
03. april 2001 - 17:19 #10
jeg kører med win98 2.edition på begge putere, har købt 2 extra netkort og der fulgte et krydset kabel med
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
03. april 2001 - 18:07 #11
Jamn, så skulle der ikke være noget problem. Bare sæt de to netkort i maskinen med internetadgang, og det tredje i den anden maskine. Så skal du bare installere Internet Connection Sharing på den maskine du har internet forbindelsen ved. Gå ind under tilføj/fjern programmer, vælg internet værktøjer (eller noget), og installer Internet Connection Sharing. Og så skal du bare følge den wizard der dukker op *S*

-Mav
Avatar billede delpirzola Nybegynder
03. april 2001 - 18:13 #12
jeg har lige prøvet at finde det der ICS på win98 cd\'en og jeg kan godt finde det, men der er ingen install fil kun nogle tekst filer.....det ender med at jeg tramper på min puter.... :o)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
03. april 2001 - 18:20 #13
Hmmm.. I Windows Help står der bare det jeg skrev... gå ind i tilføj/fjern programmer, vælg Windows Setup fanebladet, gå ind under Internet Værktøj/Tools, vælg ICS.. og så skal man bare følge instruktionerne...

-Mav
Avatar billede delpirzola Nybegynder
08. april 2001 - 12:45 #14
så prøver jeg noget nyt....nu har jeg købt en hub da jeg ikke kunne få det andet til at virke, men jeg kan sq heller ikke få det til at virke med hubben.....er der nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig, da jeg er ved at blive sindssyg..
Avatar billede hvid Nybegynder
16. april 2001 - 01:01 #15
www.sygate.com - Sygate er et program, til opsætning af lokalnetværk og internet, og der ligger sammen med programmet en rigtig lækker manual til opsætning af dette. Den Viser både indstillinger for win95, 98, 98SE, ME og 2000.
Avatar billede delpirzola Nybegynder
16. april 2001 - 01:06 #16
har løst problemet med en HUB sorry guys...... :o)
Avatar billede cablebyte Nybegynder
03. november 2001 - 05:23 #17
Det kan jeg godt forstå, den anden måde var heller ikke en fed måde at dele forbindelsen på.
Hostcomputeren skal nemlig være tændt, før den
anden kan gå på nettet, det undgår man med en hub + at opsætningen er _meget_ lettere.

- Cablebyte -  \\\\/
Stay Cool    c\".)