Avatar billede m.stigsen Nybegynder
10. maj 2005 - 19:57 Der er 6 kommentarer

Problemer med dårlig ydelse på pc.

Jeg har lige et spørgsmål som der måske er en ekspert der kan svare på!

Jeg har bygget en pc for en kammerat. Her er lige en systemoversigt:

Asus Extreme N6600 256mb
Intel Pentium 4 3,0ghz Northwood
Asus P4GD1
Seagate Barracuda 7200/8 160gb.
1024 mb PC3200 Kingston Value ram
Chill Innovation 510watt

Når man f.eks. søger på harddisken eller åbner et program hakker det i mp3 musikken i Winamp. Når man spiller Need For Speed Underground 2 hakker den uanset opløsning!! Hvad kan der være i vejen???
Harddisken er delt i op i 3 dele, C: er på 20 gb D: 30gb E: 110gb der er over 5 gb ledig plads på alle partitioner.

Den har kørt kanon godt, men hvad der er gået galt aner jeg stortset ikke. Jeg vil prøve at formatere harddisken, samle partitionerne, og starte op på ny med installationen. Har før samlet flere pc'er i gennem tiden.. har dog aldrig oplevet det her før! Selv når den skal overføre filer er den fucking langsom!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. maj 2005 - 20:07 #1
prøv at cheke dma-> http://dbhome.dk/bartfreak/guider/Langsom%20computer2.htm
ellers ville jeg nok prøve at rode lidt i bios, for at se om ram osv. står rigtigt..??
Jeg fandt en problem, på en vens pc... det var chipsettes indbyggede raid, der stod og søgte efter hdér.. og ydelsen var meget dårlig. Fjernede det og alt var godt igen.
Så check lige joblisten, om der skulle være noget der sluger alt kraften..
og har du checket for virus og lign..??
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
11. maj 2005 - 16:22 #2
Jeg har checket for virus, spyware og lignende. Og Joblisten har jeg også checket. Der står intet listet som bruger cpu. Jeg vil prøve det med raid.. For det søger den i hvertfald efter når den starter op!
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
11. maj 2005 - 16:46 #3
Der står noget i linket om (Højreklik på denne computer ( win+pause ) / hardware / enhedshåndtering / IDE ata-atapi-controller /..klik på Primær IDE-kanal / avanceret indstillinger.) Jeg kan ikke finde det sidste (avanceret indstillinger) umiddelbart. Men der står da flere gode tips på siden. Dem vil jeg da prøve af på min kammerats pc. Men lader tråden stå åben indtil det er afprøvet.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
12. maj 2005 - 19:43 #4
prøv at hent en oopdateret driver på producentens side...O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. maj 2005 - 20:03 #5
hvordan går det..O)
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
13. maj 2005 - 21:53 #6
Jeg har ikke computeren mellem hænderne. Jeg kigger måske på den i næste uge, hvis han kan undvære den!

Men mener du jeg skulle hente en ny driver til MB eller HD?