Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
10. maj 2005 - 16:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

512MB ram og 1024MB ram til iBook G4.

Jeg skal bestille en Apple iBook G4 12" i dag, men vil købe ram til den et andet sted, billigere.

Nogen der kan komme med links til hhv. den billigste 512MB blok og 1024MB blok til iBook G4 12" (som bestilles i dag)?

Går ud fra det skal være Kingston-ram, men ret mig hvis jeg tager fejl.
Avatar billede straszek Praktikant
10. maj 2005 - 17:21 #1
jeg har tit handlet hos www.crucial.com, har aldrig fundet noget billiger end her - og handlen foregår uden problemer. Sidste gang var der kun to dages leveringtid.

Søren
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
10. maj 2005 - 17:34 #2
Skulle de her passe til den Apple jeg bestiller? Og hvilket mærke er det?
http://www.crucial.com/store/MPartspecs.Asp?mtbpoid=CA0E7632A5CA7304&WSMD=iBook+%28G4+1%2E2GHz%29&WSPN=CT368656

Er der nogen, som kender nogle danske sider som er næsten ligeså billige?
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
15. maj 2005 - 18:37 #3
Hmm., er der ikke nogen som kender nogle billige danske internetbutikker el. lign. som også sælger ram til sådan en Apple?
Avatar billede straszek Praktikant
15. maj 2005 - 21:10 #4
du skal bruger SO DIMM 200-pin - DDR - 266 MHz / PC2100 ram - søgpåedbpriser.dk, der er massere der passer.

Den du har fundet på crucial er også fin, men hvis du køber der,så husk at købe i deres UK afdelinge,så slipper du for en masse told bøvl
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
17. maj 2005 - 00:08 #5
Tak for svar straszek. Det har hjulpet rigtig meget :-) Pointene er dine.
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
17. maj 2005 - 21:11 #6
Nogen der lige kan bekræfte disse til fungere i en ny Apple iBook 12":
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=350844&ref=edbpriser
Avatar billede a-and Nybegynder
19. maj 2005 - 11:21 #7
Jeg vil ikke satse på det. Kingston laver valueram og ram, der passer til specielle maskiner. De sidste koster lidt mere fordi kvalitetskontrollen er bedre. Du kan være heldig, men jeg vil ikke satse på det. Undersøgelser har nemlig vist at ca 30% af de hardware fejl der er skyldes dårlig eller defekt ram. Problemet er blot at maskinen måske nok køre, men den dårlige ram gør den ustabil.
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
19. maj 2005 - 16:34 #8
a-and --> Øhm, men er Kingston ikke kendt for kvalitet? Så hvis rammene ikke er defekte, burde de vil passe til min iBook eller?
Avatar billede a-and Nybegynder
21. maj 2005 - 22:23 #9
Jo Kingston er kendt for at lave kvalitet, men de lavere også billige ram til no-name maskiner, og hvis en af disse fejler i din maskinen fordi kvaliteten på den klods ikke levede op til de krav apple stiller til rammene, så er det da lidt træls. De ram, som Kingston sælger til en ibook G4 lever op til de krav Apple stiller. Forskellen på Value ram og ram til bestemte maskiner er, at ram til specielle maskienr skal overholde krav, der passer til denne maskine. Valueram skal dække bredere.