Avatar billede vouge Nybegynder
02. april 2001 - 23:18 Der er 17 kommentarer

tunderbird 1000

jeg har lige købt mig en Athlon Thunderbird 1000MHz FSB 266MHz og et soltek SL-75KAV ATX bundkort..er der nogen der kan fortælle mig hvordan man overclocker sådan en på den bedste måde..
Avatar billede nomiz Nybegynder
02. april 2001 - 23:20 #1
Ja, gå ind i BIOS og vælg højere FSB..

/vh
Simon
Avatar billede nomiz Nybegynder
02. april 2001 - 23:20 #2
eller højere core. kort fortalt!
Avatar billede nomiz Nybegynder
02. april 2001 - 23:20 #3
prøv at brug søgemenuen i venstre side. Der er blevet oprettet mange spm. magen til dette!
Avatar billede ares Nybegynder
02. april 2001 - 23:29 #4
Der findes et hav af sider om overclocking...

check bl.a.

http://www.extremeoverclocking.com/

Du kan evt. søge på overclock eller lign. på din favoritsøgemaskine... eller her på eksperten.dk

Ares
Avatar billede teknik Juniormester
02. april 2001 - 23:30 #5
Solteks bundkort indeholder mig bekendt en \"auto overclock\" funktion.
Hedder noget med \"RED...øøøh\"
Det er baseret på, at BIOS automatisk stress tester CPU, øger FSB/multiplier, og fortsætter indtil de opstår fejl.
Derefter anbefales en indstilling af BIOS.

Ret smart, så det burde du prøve.

..ellers er 8x140Mhz en ret fornuftig setting..omkring grænsen for min egen T-bird med standard køler.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
02. april 2001 - 23:38 #6
...det var Red Storm ;-))

Dette er sakset fra:
http://www.hardinfo.dk/tests/bundkort/default.asp?ID=198
En af fordelene ved SL75KAV-X er bl.a. justerbar spændingskontrol i BIOS, BIOS FSB-indstilling og en Auto Overclocker funktion som Soltek kalder Redstorm. Red storm er en teknologi som auto overclocker din CPU, uden at du skal gøre det mindste. En \"Progress bar\" vandrer over skærmen og vælger den bus-hastighed som passer til din CPU. Hvis hastigheden er passende, vil auto overclocker øge hastigheden med 1MHz indtil systemet fryser. Herefter slukker man maskinen og genstarter sin PC og systemet vil en køre med den settings svarende til det systemet kørte lige før det frøs.

Avatar billede quakesanta Nybegynder
02. april 2001 - 23:41 #7
Du kan få den helt op på 1150mhz hvis du gider rode med en blyant... Se nærmere på http://www6.tomshardware.com/howto/01q1/010115/pcsystem-03.html#overclocking_power, og siden bagefter, der er der en beskrivelse. Hvis du skal overclocke er en stor køler en god ting. Min 900@981 bliver kølet af en Global Win FOP32, den støjer lidt, men hvad gør man ikke for hastighed. Ellers tjek køling på http://www6.tomshardware.com/cpu/01q1/010306/

QuakeSanta - god fornøjelse :-)
Avatar billede quakesanta Nybegynder
02. april 2001 - 23:43 #8
Og gør som der bliver bliver sagt med red storm, men min erfaring med den, er at den vælger altid et par trin for højt med FSB\'en, og at når PC\'ern så er tændt i lang tid, vil den \"fryse\", gerne efter et par timer. Jeg har valgt ikke at clocke min mere, da jeg ikke bryder mig om temperaturer over 40 grader.

QuakeSanta
Avatar billede tomle Nybegynder
03. april 2001 - 09:08 #9
Avatar billede quakesanta Nybegynder
05. april 2001 - 08:43 #10
tomle>> Du har måske ikke set et par af de links jeg har lagt ind??? - godt kopieret!!1
Avatar billede tomle Nybegynder
05. april 2001 - 19:51 #11
> Quakesanta

Beklager meget - jeg havde ikke læst ordentligt på de tidligere svar. Sorry!
Avatar billede bluewest Nybegynder
06. april 2001 - 13:58 #12
Anskaf dig programmet \"SoftFsb 1.7\" - det virkede helt fint for mig.
Og husk - Køling, køling, køling
Avatar billede goofy75 Nybegynder
08. april 2001 - 23:12 #13
min 1000 er sparket op til 1400
http://firingsquad.gamers.com/hardware/axiaoc/default.asp

-en længere artikel om at HVIS man har en speciel mærket CPU (lige som mig) så kan man altså være heldig...
Har selv en skod køler/blæser på 3500rpm
http://home.worldonline.dk/~cmsh/img/Vcore.png
http://home.worldonline.dk/~cmsh/img/speed.png
-men det virker... men varmt :D
Avatar billede teknik Juniormester
09. april 2001 - 17:24 #14
>>goofy75 lyder absolut interessant!!
Hvor har du købt din AIXA mærkede CPU ??
Avatar billede goofy75 Nybegynder
09. april 2001 - 20:50 #15
...den røg i kurven hos It-butikken! *MEN* det skal lige bemærkes at det er en \'c\' model (266, dem som \'lige\' er kommet) -derfor mit held...

...men eftsom min Vcore stadig er 0.1 LAVERE så måske med bedere køling den kan blive mere syg :S
Avatar billede brianlund Nybegynder
15. april 2001 - 21:10 #16
Goofy75>>>

Var din cpu med 266 MHz fsb? Hvilke settings kører du med og var det en AXIA?
Avatar billede goofy75 Nybegynder
15. april 2001 - 22:13 #17
AXIA \'c\' (266) 1GHz

11*133 -> 1466MHz

512MB CAS2 RAM (PC-133)

1.8VCore

kan hæve FSB og få højere eks. 1492, men multi. vil ikke vise 11.5*133 , den viser stadig 1466