Avatar billede clansite.dk Nybegynder
10. maj 2005 - 11:08 Der er 4 kommentarer

Multiple File Chooser

Hejsa.

Jeg står og har en opgave der skal løses i denne uge, og søger en programmør der kan klare dette. Jeg TROR at det er nemmest at lave i Java. Opgaven lyder:

"Her skal man kunne uplaode sine billeder ved at vælge dem fra sine dokumenter. Der skal være mulighed for at markere op til 50 billeder af gangen. Man må kun kunne uploade billeder af formatet .jpg eller .tiff. Når man har tilføjet sine filer, skal man kunne se filnavne på de billeder man har lagt op, på en liste form, hvor filnavnet henviser til den lokale adresse på computeren eks.: C:/documentsandsettings/all users/billeder/filnavn.jpg

Hvis man klikker på luppen skal der åbne et popup vindue, som viser billedet.

Når man klikker på ’start upload’ knappen skal statuspopupvinduet åbne og den sender al infoen videre så den kan uploade med ASPUpload."

Jeg kan tilbyde 1000 kr.

Er det noget du kan hjælpe med?

- Mvh. Martin Carlsen (60173931)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
10. maj 2005 - 12:01 #1
Jeg har ikke forstand på Java, men det ser ud som om du har tænkt på JavaScript. Det er noget der skal foregå i en browser, ikke?

Men den almindelige "Vælg fil ..." dialog der fremkommer via webbrowseren understøtter ikke valg af flere filer, så jeg tror ikke det kan laves md javascript.

Derfor er det måske alligevel en Java opgave, eller VB eller C++
Avatar billede clansite.dk Nybegynder
10. maj 2005 - 13:00 #2
Okay, og hvad skal jeg bruge dit indlæg til? :) Ligger spørgsmålet ikke i Java sektionen :)?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
10. maj 2005 - 13:20 #3
Jamen undskyld da ...
Avatar billede soes Nybegynder
14. maj 2005 - 11:36 #4
clansite.dk > Du har ret i at dit spm. ligger i java sektionen, men der er nu engang milevid forskel på java og så javascript!
Hvis det skal forsøges at løses via java så er det noget med et såkaldt java-applet. Der er bare lige det lille problem at et java-applet så vidt jeg ved ikke har adgang til filsystemet af sikkerheds årsager. (Det er hvad jeg har fået fortalt, har ikke selv forsøgt).
Jeg tror ikke umiddelbart at du har andre muligheder end at klikke på en fil af gangen, ligge stien/referencen til den over i et array og så klikke tilføj igen og fortsætte med det indtil du har valgt dem du skal have.

Opret eventuelt dit spm. i asp kategorien eller javascript (Kan ikke lige huske om der er en kategori der hedder det)