Avatar billede kheu Nybegynder
09. maj 2005 - 22:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Slette virtuelle comporte

Hej, jeg er har installeret en USB Bluetooth dongle på min computer. Det virker så også fint, og jeg kan kommunikere med telefonen.
Men når jeg vil definere den comport, som telefonen skal kommunikere med, så er der 2 muligheder, comport 37 og 42.
Det program jeg så bruger til at kommunikere med går kun op til port 16.

Hvordan kan jeg slette de comporte som er aktive, men ikke kan ses nogen steder?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
09. maj 2005 - 23:31 #1
Hvis du vælger Start -> Kør, skriver devmgmt.msc og taster enter kan du så se dem der?
De burde stå under Porte. Hvis du kan finde dem så prøv at fjene dem.
Avatar billede kheu Nybegynder
09. maj 2005 - 23:36 #2
Nej, det er det der er problemet, at jeg ikke engang kan se dem under enhedshåndteringen. Ud over det, kan jeg ikke engang definere port 37 og 42, som den opretter de nyeste under, til at være f.eks. port 10.
:(
Avatar billede bertelbrander Praktikant
09. maj 2005 - 23:39 #3
Har du haft en virtual com-port instaleret?

Prøv at køre mode kommandoen i en DOS-box, kan du se dem der?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
09. maj 2005 - 23:42 #4
Du kunne også prøve at kikke på denne nøgle i regedit:
HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE\DEVICEMAP\SERIALCOMM
Avatar billede kheu Nybegynder
09. maj 2005 - 23:58 #5
Der er de heller ikke defineret, der er kun defineret port37 og 42.
så det er heller ikke muligheden.

Har du andre forslag?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
10. maj 2005 - 00:01 #6
Hvad med denne nøgle i regedit:
HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE\DESCRIPTION\System\MultifunctionAdapter\6\SerialController
Avatar billede kheu Nybegynder
10. maj 2005 - 00:03 #7
Den findes slet ikke
kan godt finde den der \6\ men ikke serialcontroller
Avatar billede bertelbrander Praktikant
10. maj 2005 - 00:12 #8
Har du slet ikke en SerialController under
HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE\DESCRIPTION\System\MultifunctionAdapter
nummeret er måske et andet.

Ellers har jeg vist ikke flere ideer :-(
Avatar billede kheu Nybegynder
10. maj 2005 - 00:17 #9
der er ingen under nogen af de 6 numre der er.
det virker lidt underligt.
Det ser ud til der kun er format c: tilbage så
ellers hvis der findes et program, til at editere i comporte med.
så man kunne fjerne dem der er aktive, men i virkeligheden inaktive.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
10. maj 2005 - 00:34 #10
Er du sikker på at den Dongle virker med andre porte?
Har du prøvet i en anden PC?
Avatar billede kheu Nybegynder
10. maj 2005 - 23:08 #11
Det er efter jeg har installeret og afinstalleret den nogen gange, at portene er kommet så højt op.
Jeg havde en før, som jeg havde installeret og virkede fint. så installerede jeg den her, fra samme producent. bare større rækkevidde. den ville så have andre drivere ogsådan, og det kæmpede jeg med, og fik det til at virke til sidst. nu er problemet så at den har udløst porte helt op til 37 og 42
Avatar billede kheu Nybegynder
19. februar 2011 - 01:16 #12
Jeg kan ikke huske hvad jeg gjorde her.